סקס, ביקורת, כזבים ועיתונאות

האם מה שעשה האלוף מרום במועדון החשפנות גרוע מהנעשה במערכת הביטחון

אני רוצה לשאול אתכם: מה שעשה האלוף אלי (צ'ייני) מרום, זה הדבר הכי גרוע שקצינים בצה"ל עשו מאז ומעולם? כלומר, ברור שבילוי של אלוף עם חשפניות זה דבר שלא צריך לקרות. זה חוקי, אבל לחלוטין לא תקין. אבל רבותיי, אני מפנה את זיכרונכם לקצינים רבים, בהם בכירים, שנמצאו אחראים ואשמים למחדלים בצה"ל שבחלקם גרמו לאובדן חיי אדם. האם הם פוטרו? או התפטרו? או שרובם ככולם יצאו בהערונת ונזיפונת, ואחר כך קודמו לתפקידים בכירים יותר?

סקס דוחה ביקורת

האם מה שמפקד חיל הים עשה יותר גרוע, למשל, ממה שקורה במערכת הביטחון? בימים אלה פורסם דו"ח מבקר המדינה. בדו"ח נחשפו מחדלים חמורים ביותר, כולם קשורים לנושאים של חיים ומוות. איפה הממצאים הללו? מה קורה איתם? נעלמו. התאדו בנבכי התקשורת.

אין מקום ואין זמן לעסוק בהם, כי יש סיפור עסיסי של צבא וסקס. עשרות שעות על אלוף מרום, מאות עמודים, בלי-סוף מאמרים ופרשנויות. ומה עם הממצאים על כך שעד היום העורף אינו מוגן מטילים? מה עם פרויקט הגנה שאושר ע"י שר הביטחון אף שאינו בר ביצוע - לאחר שכבר הוצאו עליו מאות מיליוני שקלים? יש חברי כנסת ופרשנים הקוראים להתפטרותו של מרום. מישהו שמע על קריאות להתפטרות השר האחראי למחדלים החמורים שחשף המבקר?

סקס דוחה כזבים

הפשע הגדול של מרום, אומרים מבקריו, הוא עניין הדוגמה האישית. זה נכון. אבל אני מבקש להבין: מנהיג מפלגה ושר ביטחון שאומר קבל עולם שהבוחר שלח אותו ואת מפלגתו לאופוזיציה, וכעבור יומיים בלבד מדבר עם נתניהו על כניסה לקואליציה, איך הייתם מגדירים את זה מבחינת דוגמה אישית? יותר או פחות גרוע מבילוי במועדון חשפניות? יותר או פחות מזיק לנפשו של הנוער? יותר או פחות "מחנך" לערכים? שמעתם דרישה להתפטרות אהוד ברק, או כל שר אחר, בגלל כזביו לציבור?

סקס דוחה עיתונאות

מרום טען שהיה במועדון רק פעם אחת. מיד שיגרה התקשורת את מיטב ומירב אנשיה, להביא הוכחות שהוא היה שם יותר. לפני כשבועיים, בעיצומו של המו"מ הקואליציוני, יצא אביגדור ליברמן למינסק לכמעט שבוע. כל אמצעי התקשורת טרטרו ללא הפוגה: לאיזו מטרה נסע ליברמן בתקופה כזו? איש לא מצא לנכון לשלוח כתב חוקר אחד להביא לציבור תשובה. רק שאלו ושאלו - ואת הכתבים החוקרים שלחו למועדון "גוגו".

אתם יודעים מה, אם מכניסים את הדברים לפרופורציה, הייתי מקווה שהחטא הגדול ביותר של שרים, פוליטיקאים ומפקדים, יהיה ביקור במועדון חשפניות.

פינס ויחימוביץ (וגם לבני) מדגימים אינטגריטי

לאופיר פינס כבר יש קבלות בתחום האינטגריטי. בנובמבר 2006 הוא קם ועזב את הממשלה על עיקרון, לאחר שאביגדור ליברמן הצטרף לקואליציה. עכשיו מוביל פינס, יחד עם שלי יחימוביץ, את ההתנגדות למאמצי ברק לחבור לביבי וחבריו.

אף שברק מציע להם הצעות מאוד אטרקטיביות - לפינס תיק המשפטים וליחימוביץ התמ"ת - השניים סירבו. יחד עם ציפי לבני, המתעקשת גם היא לשמור על עקרונותיה, אולי נוצר כאן גוש פוליטי שירוץ לבחירות הבאות בשם "מפלגת היושרה"?

להרצוג היתה רווחה

יצחק הרצוג, בנאום סיכום פעילותו במשרד הרווחה, אמר אתמול בכנסת כי "אף אחד לא באמת רוצה לעמוד בראש המשרד". זוכרים איך נלחם הרצוג בחירוף נפש להישאר במשרד התיירות ולא לעבור לרווחה? אמירתו זקוקה לשיפוץ: "אף אחד לא באמת רוצה לעמוד בראש משרד הרווחה - כולל אני". ככה זה יותר מדויק, לא?

לאלוהים נמאס מפיני?

אתמול ניצחה ברצלונה בכדורסל את ריאל מדריד, ובכך הסתיימה דרכה של מכבי תל אביב באירופה בשלב מאוד מוקדם. והשאלה המתבקשת היא: מה קרה לאלוהים של פיני גרשון? הוא כבר לא אוהב את המאמן החסיד? או שלאלוהים פשוט נמאס מפיני, שגרר את שמו ואת כבודו למגרשי כדורסל.

matigolan@globes.co.il