דניה סיבוס פורשת ממכרז אחזקת הכבישים של החברה הלאומית לדרכים, בהיקף 1.2 מיליארד שקל

הגשת ההצעות למכרז שהוא הראשון מסוגו בארץ בתחום אחזקת הכבישים בשיטת ה-PFI בשיתוף הסקטור הפרטי צפויה בסוף החודש ; בענף התחבורה מעריכים כי התחרות במכרז תהיה בעיקר בין שפיר הנדסה לסולל בונה

המשבר הפיננסי ומחנק האשראי במשק נותנים את אותותיהם גם על פרויקטי התשתית הגדולים. חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, צפויה לפרוש ממכרז אחזקת הכבישים של החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה), שהיקפו נאמד ב-1.2 מיליארד שקל, כך נודע ל"גלובס".

הגשת ההצעות למכרז שהוא הראשון מסוגו בארץ בתחום אחזקת הכבישים בשיטת ה-PFI בשיתוף הסקטור הפרטי צפויה בסוף החודש. בנוסף לדניה סיבוס, גם קבוצת אלקטרה-אהרונסון שוקלת שלא להגיש הצעה במכרז, אך טרם התקבלה החלטה סופית בנושא.

בענף התחבורה מעריכים כי התחרות במכרז תהיה בעיקר בין שפיר הנדסה, שבשליטת משפחת שפירא, לסולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי של שרי אריסון.

מערכת היחסים בין דניה סיבוס למע"צ מתוחה מאוד באחרונה על רקע חילוקי דעות בנוגע לליקויי הבטיחות במעקות שהותקנו בכביש רוחב 431 ממודיעין לראשל"צ. יחד עם זאת, ההחלטה של דניה, בניהולו של אילן בן גיגי, התקבלה עוד קודם לכן וקשורה לכך שתחום האחזקה אינו בליבת הפעילות של החברה.

היום הודיעה דניה למע"צ כי חברה הבת, זכיינית כביש 431 , נתיבי היובל, הגיעה להסכם עם יטראפיק-טק לתיקון הליקויים במעקות הבטיחות בכביש. במידה שמע"צ תאשר את ההסכם תיסלל הדרך לשחרור מענק ההקמה בסך 280 מיליון שקל. *