אינפונטיקס: 2009 תהיה 'בסדר' לשוק אבטחת הרשת; צ'ק פוינט השלישית בגודלה בתחום

חברת המחקר האמריקנית: שוק אבטחת הרשת צמח בשנת 2008 ב-8%, והמכירות הסתכמו ב-5.5 מיליארד דולר ; סיסקו היא המובילה עם צמיחה של למעלה מ-40%, ג'וניפר היא השנייה

שוק אבטחת הרשת צמח בשנת 2008 ב-8%, וצ'ק פוינט היא אחת הנהנות מכך. לפי מחקר של חברת המחקר האמריקנית Infonetics, שנת 2008 הייתה שנה חזקה לפתרונות אבטחת הרשת, הן בחומרה והן בתוכנה, והמכירות הסתכמו ב-5.5 מיליארד דולר. להערכת האנליסט ג'ף ווילסון, גם בשנים הקרובות צפויה צמיחה חד-ספרתית מדי שנה.

מהמחקר שעקב אחר למעלה מ-25 חברות בתחום עולה שמובילת השוק במונחי המכירות היא סיסקו, עם למעלה מ-40%, ג'וניפר היא השנייה וצ'ק פוינט נמצאת במקום השלישי. אך בעוד שבמכירות של ג'וניפר נרשם קיפאון, הרי שסיסקו וצ'ק פוינט המשיכו לצמוח גם ברבעון הרביעי של שנת 2008. המחקר מציין עוד חברות שצמחו השנה בשוק אבטחת הרשת, בהן McAfee, ו-Sourcefire אותה תכננה צ'ק פוינט לרכוש לפני מספר שנים.

ואם מדובר על ענייני רכישות, הרי שהנושא עולה גם במחקר של אינפונטיקס. להערכת ווילסון, הקונסולידציה בשוק תיצור "תחרות חזקה ומעניינת" בין חמשת השחקנים הגדולים. "כמעט כל מי שדיברנו איתו אמר ששנת 2009 תהיה 'בסדר' (OK)", כותב ווילסון. "תעשיות רבות היו נלהבות מאוד לחוות שנה 'בסדר' ב-2009".

צ'ק פוינט, בניהולו של גיל שויד, מספקת פתרונות הן לאבטחת רשת והן לאבטחת מידע. עם פרסום הדו"חות הכספיים לשנת 2008, אמר שויד כי גם במצב הנוכחי של הכלכלה, יש צורך גדול בפתרונות אבטחה. צ'ק פוינט הוציאה לאחרונה סכום שמוערך בכמה תמורת כמה עשרות מיליוני דולרים, על רכישת עסקי האבטחה של נוקיה. הרכישה צפויה להיסגר בזמן הקרוב.