חברת Zehu בסכנת סגירה: 9 מעובדיה דורשים למנות לה מפרק זמני

העובדים טוענים כי בעלי המניות, המנכ"ל והיו"ר ידעו כבר בספטמבר 2008 כי אין כסף בחברה, ובכל זאת המשיכו להעסיקם ; לטענתם, חוב החברה כלפיהם הוא כ-600 אלף שקל, וחובותיה לנושיה מוערכים בכ-1.83 מיליון שקל

חברת סטארט-אפ נוספת עומדת בפני סכנה לסיים את דרכה. תשעה מעובדי חברת Zehu Technologies (לשעבר CellMax) הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה דחופה למנות לחברה מפרק זמני במעמד צד אחד, ובין היתר להסמיכו לפרסם תוך 48 שעות מכרז למכירת המוצר של החברה, המאמת זיהוי של הדובר באמצעות טביעת קולו.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי משכורותיהם של העובדים לחודשים אוקטובר-נובמבר 2008 שולמו באיחור רב - רק בינואר 2009 ולאחר שהמבקשים לא קיבלו את שכרם לחודש דצמבר, התקיימה פגישה בהשתתפות עובדי החברה, יחד עם מוריס וולפסון, אחד מבעלי המניות, ושלמה אריאל, יו"ר הדירקטוריון. במהלך הפגישה התחייב וולפסון כי הוא תופס את השליטה בחברה, מאמין בה וידאג לעתידה.

אולם לדברי המבקשים, לא חלה כל התקדמות בנושא תשלום המשכורות, ויו"ר הדירקטוריון הודיע להם כי אין באפשרותו לשלם את משכורותיהם.

העובדים טוענים כי כל בעלי המניות, המנכ"ל והיו"ר ידעו כבר באוגוסט-ספטמבר 2008 כי אין כסף בחברה - ובכל זאת המשיכו להעסיק אותם. עוד טוענים העובדים כי החוב של החברה כלפיהם מסתכם בכ-600 אלף שקל, ובסך-הכל חובות החברה לנושיה מוערכים בכ-1.83 מיליון שקל.

בתגובה ראשונית של החברה היא טענה כי אין הצדקה לפירוקה, וכי היא מבקשת מבית המשפט לתת לה הזדמנות להגיב תוך זמן קצר לבקשה למינוי מפרק זמני - וזאת בטרם החלטתו בבקשה.