הפועלים יפתח ב-2009 חמישה סניפים ייעודיים ללקוחות מסחריים

בנק הפועלים ישקיע בפתיחת הסניפים סכום של 25 מיליון שקל

בנק הפועלים יפתח במחצית השנייה של 2009 חמישה סניפים ייעודיים ללקוחות הבנקאות המסחרית (לקוחות מידלמרקט עם מסגרת אשראי של עד 80 מיליון שקל). את המהלך מוביל ראש החטיבה העסקית, מ"מ המנכ"ל ציון קינן. בנק הפועלים ישקיע בפתיחת הסניפים סכום של 25 מיליון שקל.

סניף בתוך סניף

הסניפים המסחריים ייפתחו בתוך סניפים קמעונאיים רגילים ויסתמכו על תשתית הסניף הקמעונאי, אך בהיבט הבנקאי יפעלו באופן עצמאי, כולל כניסה נפרדת וניהול נפרד. במהלך 2010 ייפתחו במתכונת זו עוד 20 סניפים בהשקעה של 12 מיליון שקל. בכל סניף יפעלו 7-15 עובדים מתמחים, שיתנו מעטפת שירותים מלאה ללקוחות מסחריים כולל מכירה, גיוס לקוחות, פאסיבה, ייעוץ השקעות לנוסטרו של חברות וסחר חוץ. זאת במטרה להגדיל את היקף פעילות הלקוח עם הבנק.

התוכנית המקורית של הפועלים, שפורסמה במחצית 2008, היתה לפתוח 33 סניפים. ברבעון האחרון של 2008 היו אמורים להיפתח עשרה סניפים והיתר במהלך 2009 אך הבנק שינה תוכניותיו לאור המיתון. מנהל האגף המסחרי בנק הפועלים הוא אילן אמיר.

השיטה בה נפתח סניף מסחרי בתוך סניף קמעונאי תאפשר לבנק גמישות בפריסת הסניפים ובהעברת הלקוחות אליהם. בנוסף ייווצר חיסכון בעלויות היות והסניף המסחרי פועל על בסיס השטח הקיים והפלטפורמה התפעולית של הסניף הקמעונאי כמו מחשב ושירותי קופה.

הקמת הסניפים תיעשה במקביל לפעילות 8 מרכזי העסקים הקיימים. בסניף יינתן אשראי עד 5 מיליון דולר, ניתוח בקשות האשראי שמעל סכום זה ועד 40 מיליון שקל יעשה במרכזי העסקים ומעבר לכך במטה.

המתחרה העיקרי של בנק הפועלים, בנק לאומי, פועל מאז שנת 1995 במבנה ארגוני בו פועלים סניפים מסחריים בהם מרוכזת הפעילות העסקית של הבנק, בנפרד מהסניפים הקמעונאיים. עם זאת בבנק הפועלים, ובניגוד למבנה הקיים בבנק לאומי, מנהל קשרי לקוחות (מק"ל) לא ישב בסניף אלא במרכזי העסקים.