התעשייה האווירית (תע"א), בניהולו של יצחק ניסן, מתכוונת לפטר בקרוב כ-200 עובדים. מרבית המפוטרים הם עובדים המועסקים במסגרת ההסכם הקיבוצי בתע"א, אולם כאלה שלא צברו מספיק ותק כדי לקבל קביעות.
מחצית מהעובדים מועסקים בחטיבת הייצור של מטוסי המנהלים, ואילו היתר מועסקים במפעל "בדק", העוסק בהסבת מטוסי נוסעים למטוסי תובלה.
בתע"א הוחלט על המהלך בעקבות ירידה בהזמנות למטוסי מנהלים - אחת מההשפעות הישירות של המשבר הכלכלי.
חיים כץ, יו"ר ועד העובדים של תע"א, המשמש גם כחבר כנסת מטעם הליכוד, לא נשמע היום (א') נרגש במיוחד: "אין פיטורים בתע"א - 200 מתוך 17 אלף זה מעט". חוסר ההתרגשות של כץ נובע כנראה מהעובדה שמדובר בעובדים צעירים אותם ניתן לפטר במסגרת ההסכמות עם הוועד ובכל מקרה מבהיר כץ כי לא ידע על מהלך הפיטורים. יצוין כי המהלך עורר תגובות נזעמות בקרב צעירים בחברה שטוענים כי דווקא העובדים הפרודוקטיביים נזרקים רק כדי ששערב משערות ראשם של העובדים הוותיקים והקבועים לא תיפגע. יש לציין כי לפני מספר חודשים אמר כץ ל"גלובס" כי ועד העובדים מוכן לפרישה של עובדים ותיקים לפנסיה מוקדמת ואף הצהיר כי אם תהיה תוכנית כזו "יהיה תור של עובדים אפילו בשלוש בבוקר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.