סוחר מט"ח במריל לינץ' חשוד באי-סדרים שהובילו להפסד של 400 מיליון דולר

הסוחר הושעה מתפקידו ; הבנק יצר קשר עם המפקחים בבריטניה ודיווח על הבדיקה ועל החשדות שעלו ממנה

סוחר מט"ח בבנק ההשקעות מריל לינץ' הושעה מתפקידו לאחר שצבר בחודשים האחרונים הפסדים שלא נחשפו עד כה בהיקף של יותר מ-400 מיליון דולר. התפתחות זו מעוררת תהיות נוספות לגבי חוסנו הפיננסי של מריל לינץ', שנרכש על-ידי בנק אוף אמריקה בספטמבר 2008.

לפי מקורות בבנק, מבקרים מטעם מריל לינץ' בוחנים את ספרי החשבונות של אלכסיס סטנפורס, סוחר מטבע לונדוני, שהושעה לאחר שאי-סדרים נחשפו בעסקאות שביצע במטבעות נורווגיים ושבדיים. מריל גם מנהל דיונים עם רגולטורים בבריטניה, לאחר שחשף "אי-סדרים" בעסקאות שהתבצעו בלונדון.

חקירה ממצה

הפסדי מסחר אלה הנחיתו מהלומה נוספת על מריל לינץ', לשעבר אחד הבנקים הגדולים בוול סטריט, שאשתקד ספג הפסדים בסך 27.6 מיליארד דולר, ונאלץ למכור את עצמו לבנק אוף אמריקה כדי להינצל מפשיטת-רגל.

בהודעה שפרסם הבנק שלשום (ו') נאמר כי "במהלך הערכת פוזיציות מסוימות, שבוצעה לאחרונה, גילינו אי-סדרים. "מיד דיווחנו לרשויות הפיקוח, ואנו מקפידים על שיתוף-פעולה הדוק עם הרשויות כדי להבטיח חקירה ממצה של הפרשה". בהודעה לא נמסרו פרטים נוספים, אך נאמר עוד כי "מנהלים בכירים ביחידה מתמקדים בנושא, ומעריכים שהסיכונים מההפסדים האפשריים נמצאים בשליטה".

"ניו יורק טיימס" דיווח שלשום על החקירה, וציין כי ב-2008 דיווח סטנפורס על רווח אישי בסך 120 מיליון דולר מעסקאות מסחר. בעיתון נטען שסטנפורס מסר כי מדובר ב"אי-הבנה". עורך דינו של סטנפורס אמר שהוא משתף פעולה עם החוקרים.

פגיעה ברווח

הפסד המסחר בסך 400 מיליון דולר עלול לשחוק - אך לא למחוק - את הרווח מפעילות המטבע של מריל בלונדון, שבראשה עומד דייוויד גו. ההערכה היא שאשתקד הניבו הפעילויות שמנהל גו רווחים בהיקף של כמה מיליארדי דולרים.

פרטי ההפסד נחשפו בעוד אנדרו קואומו, התובע הכללי של מדינת ניו יורק, מאשים את בנק אוף אמריקה בהתערבות בחקירה שהוא עורך בפרשת הבונוסים ששולמו לבכירי מריל לינץ' בדצמבר. כך עולה מתביעה משפטית שהוגשה בעניין. בתביעה טוען קואומו שבנק אוף אמריקה מסרב לציית לצו שדורש ממנו לספק לרשויות את הרשימה של עובדי מריל שקיבלו בדצמבר בונוסים בהיקף של מיליוני דולרים.