מסתמן: הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון הוא המועמד המוביל לתפקיד שר הביטחון הבא

תיק הביטחון נחשב לאחד התיקים הבכירים בממשלה ואף שיעלון אינו הבחירה הראשונה של נתניהו, יש בכך הזדמנות אדירה עבור יעלון וגם סוג של ניצחון על שאול מופז

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

התמונה של הפאזל הפוליטי מתחילה להתברר ככל שחולפים ימי המשא ומתן הקואליציוני.

לאחר סירובן של קדימה והעבודה להצטרף לממשלה הבאה, ההערכות במערכת הפוליטית הן שהרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון הופך להיות המועמד המוביל לתפקיד שר הביטחון הבא. כך מפרסם הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות".

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, נועד אתמול בצהריים עם יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כדי לסגור את חלוקת התיקים בממשלה לפני שיתפנה למנות את שרי הליכוד. מוקדם יותר שוחח נתניהו גם עם אהוד ברק והשניים הסכימו שהעבודה לא תוכל להיכנס לממשלה לאחר שנתניהו נענה לדרישותיו של ליברמן.

בכך סגר אהוד ברק את האפשרות לכהונה נוספת ככשר ביטחון, ולאחר שמועמדותו של שאול מופז ירדה גם היא מן הפרק, המרוויח הגדול הוא משה בוגי יעלון, שיחזור כנראה לקרייה ה"מלאה בנחשים" כדבריו לפני כמה שנים, אך הפעם יש לקוות שיגיע עם נעליים חזקות במיוחד.

תיק הביטחון נחשב לאחד התיקים הבכירים בממשלה ואף שיעלון אינו הבחירה הראשונה של נתניהו, יש בכך הזדמנות אדירה עבורו וגם סוג של ניצחון על שאול מופז. שר התחבורה הביע התעניינות רבה בתפקיד, והוא כזכור אחראי לסיום כהונתו של יעלון כרמטכ"ל לפני ארבע שנים.