הביקורת הציבורית עשתה את שלה: בנק ישראל שוקל להקפיא או לבטל "מענקי מצוינות" בהיקף עשרות אלפי שקלים לעובדים

כך דווח בגלי צה"ל ; יו"ר ועד העובדים, יעקב אלימלך: "זו תהיה חציית קו אדום. זה צעד פופוליסטי, מה זה יעזור למשק? צריך לזכור שהרמה הגבוהה של עובדי הבנק הוכיחה את עצמה בטיפול במשבר"

בנק ישראל שוקל להקפיא או לבטל "מענקי מצוינות" בסך עשרות אלפי שקלים, שתכנן לשלם לעובדיו בראשית החודש הבא. כך נחשף היום (ב') בגלי צה"ל.

הנהלת הבנק החליטה לערוך שורת דיונים בסוגיה, על רקע הביקורת שהוטחה במהלך, וכן בעקבות פנייה של כמה מעובדי הבנק למבקר המדינה, שהתנגדו להחלטה וחששו ממראית העין הציבורית שהיא תיצור.

גורמים במוסד אומרים כי האפשרות לבטל את המענקים אכן נשקלת כעת בכובד ראש, בעקבות המצב הכלכלי, אף שבעבר דחה הבנק את האפשרות לבטל את התוספות בנימוק שהן משולמות על-פי הסכמי השכר שנחתמו עם העובדים.

יושב-ראש ועד העובדים, יעקב אלימלך, אמר כי אם יבוטלו המענקים, תהיה זו "חציית קו אדום", שתוביל להכרזה על סכסוך עבודה מיידי. "זה צעד פופוליסטי, מה זה יעזור למשק?", תקף אלימלך בתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי, "צריך לזכור שהרמה הגבוהה של עובדי הבנק הוכיחה את עצמה בטיפול במשבר".

בניגוד לפגיעה בתוספות השכר, ככל הנראה לא תוקפא העלאתם האוטומטית בדרגות השכר של המועסקים בבנק המרכזי. ההעלאה נגזרת מההסכמים ארוכי הטווח עם העובדים, ותישאר בתוקפה, אלא אם ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, יחליט להקפיא את דרגות השכר במגזר הציבורי.