מחזיקי האג"ח של חברת הנדל"ן אלוני מיתר הסכימו לדחות את דרישתם לפרעון מיידי

באסיפת אג"ח שהתקיימה היום הוחלט שנציגות מחזיקי האג"ח תדון עם הנהלת החברה בנסיון להגיע להסדר

מחזיקי אג"ח א' של חברת הנדל"ן אלוני מיתר הסכימו לדחות את דרישתם לפרעון מיידי של האג"ח בשבועיים. כך הוחלט במהלך אסיפת אג"ח שהתקיימה היום במשרדי החברה ברמת-גן.

נציגות מחזיקי האג"ח, שנבחרה מבתי ההשקעות פסגות והראל פיא תנהל משא ומתן עם הנהלת החברה. אלוני מיתר נמצאת בשליטת אהובה אגם, אריה וובר, דוד מרידור, דניאל בן שושן וסם שוורץ. המנכ"ל, רמי דניאל, התפטר בחודש שעבר וכן שני דירקטורים חיצוניים התפטרו גם הם.

בחודש שעבר שלחו מחזיקי האג"ח מכתב להנהלת החברה בו ציינו כי "המהלכים העסקיים של החברה מעוררים סימני שאלה רבים לגבי התנהלותה, והם בוצעו לכאורה בניגוד לכל נוהל עסקי, היגיון מסחרי וברשלנות". היום הסכימו כאמור מחזיקי האג"ח לדחות את דרישתם על רקע רצון של בעלי השליטה להגיע עמם להסדר.

הטענה המרכזית של מחזיקי האג"ח היא שאלוני מיתר איבדה כ-3 מיליון אירו במסגרת שתי עסקאות בפולין ורומניה. אובדן הכספים עלול להוות, לטענתם, פגיעה מהותית בזכויותיהם ולכאורה בעקבות האירועים הנ"ל יש להם את הזכות להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי.

מצבה הפיננסי של אלוני מיתר אינו מבטיח החזר של החוב בזמן: על פי הדו"חות של הרבעון השלישי נרשם גירעון של 5.4 מיליון שקל בהון העצמי, תזרים מזומנים שלילי של כמיליון שקל מפעילות שוטפת והפסד של כ-18 מיליון שקל.

המשקיעים באג"ח החברה חוששים מיכולת החזר החוב של החברה כפי שמתבטא בתשואת האג"ח, העומדת על 52%. אלוני מיתר גייסה כ-26 מיליון שקל באג"ח. בחודש מאי החברה אמורה לשלם ריבית של 3.25%.

טענות מחזיקי האג"ח נוגעות לעסקאות גרועות שבוצעו במזרח-אירופה. אלוני מיתר רכשה בפולין קרקע מחברה שבעליה הם עו"ד משה טייטלבאום וארז מדמון, שותפיו של יו"ר החברה - אריה וובר. החברה ציפתה להרוויח 45 מיליון אירו מהעסקה, אך הפסידה 3.35 מיליון אירו.

בנוסף, החברה העבירה 650 אלף אירו כהלוואה במטרה לרכוש קרקעות בבוקרשט שברומניה, ללא בטוחות מספיקות להשבת הכספים במידה שתחליט לא לממש את האופציה לרכישת הנכס, וכך קרה.