משרדי האוצר והתשתיות: השינוי המבני במשק החשמל יוצא לדרך

חברת הייצור החדשה תחל באופן מיידי בקידום התכנון של מספר תחנות כח והקמת תחנת כח אחת לפחות, בשילוב עם הסקטור הפרטי, כאלטרנטיבה להקמת תחנות כח על-ידי חברת החשמל

היום (ב') פורסמה הודעה משותפת למשרדי האוצר והתשתיות כי השינוי המבני במשק החשמל יוצא לדרך. היום התכנסו לראשונה מועצות המנהלים של חברת ניהול המערכת וחברת ייצור החשמל החדשה.

הישיבה התקיימה במעמד מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, חזי קוגלר, מנהל רשות החברות הממשלתיות, אודי ניסן, יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירא, סגן הממונה על התקציבים באוצר, חיים פרננדס וחברי הדירקטוריון החדשים.

ביולי 2008 החליטה הממשלה על שינוי כיוון בניסיונות לקידום השינוי המבני במשק החשמל. במסגרת ההחלטה נקבע כי תוקמנה חברות ייעודיות שישולבו בניהול המשק, וזאת מבלי לפגוע ביזמות הפרטית במשק. בהתאם לזאת, הוקמו חברת ניהול המערכת וחברת הייצור החדשה.

חברת ניהול המערכת תופקד על חיזוי ארוך טווח למשק החשמל, תיאום בין מערכות הייצור לצריכה בטווח המיידי, חתימה על הסכמים עם יצרני חשמל פרטיים וניהול מערך הסחר בחשמל.

חברת הייצור החדשה תחל באופן מיידי בקידום התכנון של מספר תחנות כח והקמת תחנת כח אחת לפחות, בשילוב עם הסקטור הפרטי, כאלטרנטיבה להקמת תחנות כח על-ידי חברת החשמל. יצוין בהקשר זה, כי החל מינואר 2009, קובע החוק כי חברת החשמל לא תוכל לפעול להקמת תחנות כח חדשות, לרבות באמצעות שותפויות עם המגזר הפרטי, למעט אם תקבל אישור חריג מראש משרי האוצר והתשתיות.

בישיבת מועצות המנהלים היום בירכו נציגי הממשלה את החברות, איחלו להן הצלחה ביישום תפקידם במסגרת פתיחת משק החשמל לתחרות והבטיחו את סיועם לחברות בכל אשר יידרש.