המיזוג בין מרק לשרינג פלאו מפעיל לחץ למגה-מיזוגים נוספים בענף התרופות

חברות התרופות הגדולות בעולם מחפשות רכישות פוטנציאליות שיכולות להחליף את ההכנסות בהיקף של 84 מיליארד דולר, המגיעות ממכירות של של מוצרים שתקופת הבלעדיות שלהם עומדת להסתיים

רכישת שרינג פלאו ע"י ענקית התרופות, מרק , ב-41.1 מיליארד דולר מפעילה לחץ על חברות אחרות בענף, דוגמת סאנופי-אוונטיס ואסטרזנקה , להודיע על מגה-מיזוג משל עצמן.

ההסכם בין החברות, שהגיע לאחר רכישה של וויית' ע"י פייזר ב-68 מיליארד דולר והצעת הרכש של רושה השוויצרית לג'ננטק בהיקף 45.7 מיליארד דולר, ייתן דחיפה ליצרניות תרופות נוספות, החוששות לפספס הזדמנויות. כך אמר ל"בלומברג" דייויד מושקוביץ, אנליסט ב- Caris & Co..

חברות התרופות הגדולות בעולם, שבאמתחתן כ-100 מיליארד דולר במזומן והשקעות קצרות טווח, מחפשות רכישות פוטנציאליות שיכולות להחליף את ההכנסות בהיקף של 84 מיליארד דולר, המגיעות ממכירות של של מוצרים שתקופת הבלעדיות שלהם עומדת להסתיים.

"האמת היא שרוב החברות הן די זולות עכשיו, וכל אחד שיושב על מזומנים יכול להגיש הצעת רכש", אמר האנליסט ניק טרנר בראיון ל"בלומברג". "זה בהחלט עשוי להיות טריגר לגל של מיזוגים ורכישות".

סאנופי הצרפתית עשויה לשים עינה על בריסטול-מיירס סקוויב האמריקנית, המוכרת בארה"ב 2 תרופות של סנופי. עם המחזרות פוטנציאליות אחר בריסטול נמנות גם אסטרזנקה ו ג'ונסון & ג'ונסון , אמר מושקוביץ. האנליסטט הוסיף כי במסחר אתמול, הוסיפה בריסטול מיירס 3.6%, על רקע ספקולציות של משקיעים שהיא היעד הבא.

נציין כי ג'ון לצ'לייטר, מנכ"ל אלי-לילי , אמר בעבר כי החברה תרה אחר רכישות קטנות עד בינוניות, ואילו דניאל ואסלה, מנכ"ל נוברטיס השוויצרית, אמר כי החברה תמשיך לבצע רכישות קטנות, על מנת לחליף מוצרים העומדים בפני תחרות גנרית. מנכ"ל אסטרזנקה, דייויד ברנן, אמר כי גם הוא מעדיף עסקות קטנות כדי לרענן את צינור המוצרים של החברה.