פסגת הנדל"ן של "גלובס": בכירי ענף הבנקאות ידונו בפתיחת ברז האשראי לענף הנדל"ן

בפסגת הנדל"ן השנתית של "גלובס", שתיערך ב-1 באפריל, ישתתפו צבי גרינוולד, מנהל סקטור בנייה ונדל"ן במזרחי-טפחות; יואל מינץ, ראש מערך בנייה ונדל"ן בבנק לאומי; וקלרה צברגל, מנהלת סקטור בנייה ונדל"ן בבנק הפועלים

יותר מכל הענפים האחרים, הנדל"ן זקוק לכמות עצומה ושוטפת של מזומנים כדי להמשיך להתגלגל ולבנות. מבחינת היזמים, האשראי הוא כמו חמצן. הרי אפילו כדי להקים בניין צנוע בהוד-השרון או בנתניה צריך מיליונים רבים של שקלים, שמגיעים כמובן מהבנק.

בפסגת הנדל"ן שמכנס "גלובס" ב-1 לאפריל, בשיתוף התאחדות הקבלנים ובנק מזרחי-טפחות, יתכנסו בכירי ענף הבנקאות בארץ כדי לפתוח מחדש את ברז האשראי.

צבי גרינוולד, מנהל סקטור בנייה ונדל"ן בבנק מזרחי-טפחות; יואל מינץ, ראש מערך בנייה ונדל"ן בבנק לאומי; וקלרה צברגל, מנהלת סקטור בנייה ונדל"ן בבנק הפועלים; יודעים שענף הנדל"ן זקוק להם. יזם שמתכוון להגיע בקרוב לאחד הבנקים כדי לבקש מימון לפרויקט חדש, או שהוא זקוק להמשך המימון של פרויקט צולע שהמכירות בו מגמגמות - חייב לשמוע את המשנה הסדורה של האנשים שעומדים עם היד על ברז האשראי.

גם ענת לוין, משנה למנכ"ל וראש תחום ההשקעות במגדל, הפכה בשנים האחרונות לכוח משמעותי בענף הבנייה. מגדל יוזמת פרויקטים חדשים, קונה קניונים, נכנסת להשקעה בחברות נדל"ן ציבוריות ופרטיות ומבססת את מעמדה. האם גם היום היא מתכוונת להרחיב את השקעותיה בתחום הנדל"ן? איזה תחומים נמצאים על הכוונת שלה? על הכל תדבר לוין בפסגת הנדל"ן.

עו"ד דיויד אמיד שותף במשרד ש. בירן ושות' יתן מבוא לפאנל בנושא האחריות הדו צדדית ויחסי הבנק עם יזמי הנדל"ן.