כפי שנחשף ב"גלובס"- אפקון וחברת החשמל יקימו 2 תחנות כוח באנרגיית רוח בהספק של כ-22 מגוואט; ההשקעה מוערכת ב-30 מיליון דולר

לסקר: "חברת החשמל רואה חשיבות רבה בקידום אנרגיות ירוקות ותעשה כל שביכולתה לסייע ולקדם את הקמתן של יחידות ייצור ידידותיות לסביבה"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני חודשיים - חברת החשמל תספק שירותי תכנון, תקים ותרכיב טורבינות רוח עבור חברת אפקון אנרגיית רוח, שעומדת להקים שתי תחנות כוח באנרגיית רוח בהספק מצרפי של כ-22 מגוואט, ברמת סירין (מעל בקעת הירדן) ובמעלה גלבוע (מעל בקעת בית שאן). ההשקעה מוערכת ב-30 מיליון דולר.

שתי החברות חתמו היום (ד') על הסכם בעניין זה. על-פי ההסכם, יכין אגף תכנון הנדסי של חברת החשמל את התכנון המפורט של התשתיות האזרחיות והחשמליות של חוות הרוח, ובתי מלאכה מרכזיים של חברת החשמל יקימו וירכיבו את 26 טורבינות הרוח, שכוללות להבים בקוטר של 58 מטר ומגדל בגובה 44 מטר, שיספקו 850 קילוואט כל אחת.

קבוצת אפקון תעשיות הפועלת בתחומי האלקרומכניקה והבקרה, הקימה במשותף עם ד"ר אלי בן דב את חברת אפקון אנרגית רוח, שעוסקת בייזום ובהפעלה של חוות רוח בישראל. הקבוצה נמצאת בשליטת שלמה שמלצר ומנוהלת על-ידי אבי וינטר.

מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, ציין עם חתימת ההסכם, שמדובר בהישג חשוב וממשי שיסלול את הדרך להקמת תחנות כוח ירוקות באנרגית רוח וכן באמצעות אנרגיות ירוקות נוספות. "חברת החשמל רואה חשיבות רבה בקידום אנרגיות ירוקות ותעשה כל שביכולתה לסייע ולקדם את הקמתן של יחידות ייצור ידידותיות לסביבה".

יעקב (יאשה) חאין, מנהל חטיבת פרויקטים הנדסיים בחברת החשמל, אמר שחברת החשמל פועלת, הלכה למעשה, לתכנון ולהקמת תחנות כוח, המבוססות על אנרגיה ירוקה בארץ ומחוצה לה. "החברה בוחנת בימים אלה מספר פרויקטים לתכנון ולהקמת תחנות כוח, המבוססות על טכנולוגיות ירוקות שונות, בהן אנרגיית רוח, אנרגיית שמש וכן אנרגיה הידרואלקטרית".

יצוין כי תהליך ההקמה הסופי של חוות הרוח יתבצע בכפוף לקבלת אישורים תכנונים וסגירה פיננסית.

אבי וינטר, מנכ"ל חברת אפקון, תעשיות ציין היום כי שילוב היכולות המוכחות של חברת חשמל בתכנון והקמה של תחנות כוח, לצד היכולת והניסיון של קבוצת אפקון בתחומי האלקטרומכניקה והבקרה, תקדם משמעותית את הקמת חוות הרוח הנחשבות ידידותיות לסביבה,ושחשיבותן הולכת וגוברת במיוחד לאור התחממות כדור הארץ והידללות מקורות האנרגיה הקונבציונאלים.