למה שחקנים עוזבים את צ'לסי ורומא לטובת סן ז'רמן?

הסבר פשוט: יש שם כסף טוב; קלוד מקאללה מקבל 285 אלף אירו בחודש, לודוביק ז'ולי לוקח הביתה 260 אלף אירו ; החלוץ הסרבי מתיאה קזמן לא כובש אמנם אבל משתכר 250 אלף אירו בחודש

שני שחקנים צרפתיים בכירים - קלוד מקאללה ולודוביק ז'ולי - החליטו השנה לחזור הביתה מקבוצות גדולות באירופה, לטובת הליגה הצרפתית. על פניו החלטה מעט תמוהה. אבל מתברר שגם בצרפת אפשר להרוויח משכורת לא רעה בכלל, ולא בהכרח אצל האלופה הנצחית ליון.

העיתון "לה פריזיאן" פרסם את שכר השחקנים של פריז סן ז'רמן, מהן עולה כי המרוויח הגדול ביותר הוא קלוד מקאללה, שעזב את צ'לסי לטובת שכר של 285 אלף אירו בחודש. ז'ולי, שעזב את רומא לטובת פ.ס.ז', מרוויח בקבוצה 260 אלף אירו בחודש. הסיפור הגדול יותר הוא דווקא זה של שחקן עבר אחר של צ'לסי, מתיאה קזמן. החלוץ הסרבי מקבל את השכר השלישי בגובהו בקבוצה - 250 אלף אירו בחודש, שעבורו ניפק ארבעה שערים בלבד העונה. לעומתו, גיז'רמו הוראו הצרפתי, שכבש העונה 17 שערים עבור הקבוצה והוא מלך השערים שלה, מקבל רק 80 אלף אירו בחודש. השחקן עם השכר הנמוך ביותר בקבוצה הוא לארי מאבייה, שמקבל 7,000 אירו בחודש.

אגב, שכרו של מקאללה הוא לא הגבוה אי פעם במועדון. פדרו פאולטה, ששימש כקפטן של הקבוצה ועזב אותה בסוף העונה שעברה, קיבל בתקופה בה שיחק במועדון שכר של 360 אלף אירו לחודש.

איך ישפיע המשבר הכלכלי על הכדורגל האירופי? הירשמו בחינם לניוזלטרים והתראות ספורט של גלובס