עשירי ישראל לא מתמתנים: רכשו בשנה החולפת 120 מכוניות פורשה, 384 טוארג ו-86 האמרים

היבוא האישי עוקף בסיבוב את הייבוא הסדיר: לישראל יובאו ב-2008 פי שלושה יותר רכבי פורשה בייבוא אישי מאשר מכירות היבואן ; ומה הלאה? מתחילת 2009 הצטברו במשרד התחבורה מאות בקשות לייבוא אישי

בשנה שעברה יובאו לישראל כ-190 רכבי כביש-שטח מטיפוס "פולקסווגן טוארג" בייבוא אישי. כך עולה מנתונים של משרד התחבורה. מדובר ביחס של כמעט 1 ל-1 למספר כלי הרכב מסוג זה, שנמכרו על ידי היבואן בישראל (194). רוב כלי הרכב נרכשו בארצות הברית ושוויים הכולל מוערך בכ-75 מיליון שקל אחרי מסים. יצוין כי החל מאמצע השנה שעברה נבלם הייבוא מארצות הברית של כלי רכב מתוצרת אירופה, והטוארג ביניהם, אולם משלוחים של הרכב המשיכו להגיע מאירופה תוך ניצול חולשתו של האירו.

השיאן בייבוא האישי ביחס למכירות של היבואן בארץ היה המותג פורשה. יותר מ-90 מכוניות פורשה יובאו לישראל ב-2008 לעומת 30 מכוניות, שנמכרו מייבוא סדיר ומופיעות בדו"ח הרישוי. בענף מציינים, כי אחוז מסוים מהמכוניות הללו היו "רכבי אספנות" של פורשה בני כמה עשרות שנים, אולם רובם הם כלי רכב בני עד שנתיים מדגמי "קאיין", "911" ובוקסטר.

גם למותג "האמר" הייתה נציגות מכובדת בייבוא האישי. מלבד 56 המכוניות, שהגיעו ארצה בייבוא סדיר, יובאו עוד כ-30 יחידות בייבוא אישי.

בענף הרכב מעריכים כי היקף ייבוא הרכב האישי יהיה השנה ברמה דומה לפחות לזו של 2008.

בענף מציינים כי הדולר אמנם התחזק משמעותית מתחילת השנה והוא מייקר את רכישת הרכב בארצות הברית אולם ההתייקרות מתקזזת בשל המלאים הבלתי מכורים, שנמצאים כיום בשוק האמריקני ובשל ריבוי פשיטות הרגל של דילרים ועיקולי רכב, דוחפים את המחיר כלפי מטה. מתחילת השנה הצטברו במשרד התחבורה מאות בקשות לייבוא אישי.