עסקת ויטה פרי גליל יוצאת לדרך: ביהמ"ש אישר סופית את מכירת החברה לבעלי חצי חינם

המחוזי בחיפה אישר את מכירת ויטה פרי גליל לזכי שלום ומשפחת קופרלי ; השופט דחה את ההתנגדויות שהגישו הנושים הלא מובטחים, וקבע כי המכירה תכלול את הנכסים והפעילות של החברות - ולא את החברות עצמן

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אלכס קיסרי, אישר היום (ה') סופית את מתווה המכירה של חברת ויטה פרי גליל לבעלי רשת חצי חינם, משפחות קופרלי ושלום, תוך שהוא דוחה את טענות הנושים הרגילים של החברה שלא נכללו בהסכם המכירה.

הנושים הלא מובטחים טענו כי מתווה המכירה כרוך בהפרה של האיסור על העדפת נושים ובפגיעה בנושה מובטח. השופט קבע בהחלטתו כי במקרה זה מדובר על עסקת מכר נכסים ופעילות עסקית במסגרת של הליך כינוס, בהצעה התלויה בתנאים מתלים ובלוח-זמנים המוכתב על-ידי עונות השנה, ולכן יש לדחות את הבקשה.

"בסופו של דבר, כשמובאת בפני בית המשפט הדן בכינוס נכסים, הסדר נושים או פירוק, בקשה לאשר עסקה בנכסי החברה - על בית המשפט לעשות כמיטב יכולתו בעת שהוא שוקל אם כל השיקולים הרלוונטיים ונסיבות העניין מספיקות כדי להביא את בית המשפט להחלטה לאשר את המתווה העקרוני", כתב השופט בהחלטתו.

השופט קבע עוד כי ההסדר, כפי שהובא בפני בית המשפט, מהווה "הקטנה בין הרעות", והוסיף כי "באין חלופה טובה יותר, ובהתחשב בכך שחלופות אפשריות של הסדר נושים נבדקו ונמצאו חסרות תועלת - התוצאה האפשרית של סירוב לאשר את ההסדר כרוכה בקשיים גדולים מאלה שמעורר ההסדר המוצע על-פי טענת הנושים הרגילים".

יו"ר ועד עובדי פרי גליל, מוטי חזיזה, בירך היום על החלטת בית המשפט: "הבאנו היום הישג לעובדי פרי גליל, ובזכות המאבק שלנו ושל ההסתדרות המפעל לא ייסגר, העובדים לא יפוטרו ותהיה פרנסה לחצור-הגלילית".

חזיזה התייחס גם לעובדה שקבוצה של 145 עובדי קבלן הועסקו בפרי גליל. אלה פנו לאחרונה לבית המשפט וטענו כי ההסתדרות שכחה אותם מחוץ להסדר, זאת על אף שלאחר הפנייה הראשונה שלהם לבית המשפט הסכימו העובדים המאוגדים לוותר על 3 מיליון שקל מהכספים שקיבלו בהסדר לטובת העובדים הלא מאוגדים בקבוצת ויטה כולה.

"אנחנו גם שמחים שהצלחנו להביא משהו עבור העובדים הלא מאורגנים", אמר חזיזה.

יש לציין כי ההסדר שאושר על-ידי בית המשפט היום מבטיח רק את העסקתם על עובדי פרי גליל בחצור-הגלילית, אך לא מבטיח את העסקתם של יתר העובדים הלא מאורגנים של ויטה פרי גליל המועסקים, בין היתר, בקריית-מלאכי.