הממונה על טכנולוגיית המידע בממשל אובמה יצא לחופשת פתע, כתום שבוע בתפקיד, לאחר ששמו נגרר לפרשת שוחד

סוכני אף.בי.איי. פשטו על משרד הטכנולוגיה בעיריית וושינגטון הבירה, שקונדרה עמד בראשו עד לפני כמה שבועות ; מחליפו של קונדרה בתפקיד נעצר בחשד לקבלת שוחד

ויווק קונדרה, הממונה על מערך טכנולוגיות המידע בממשל אובמה, יצא לחופשת פתע, כתום שבוע בתפקיד, זמן קצר לאחר ששמו נגרר לשערוריית שוחד. בשלב זה אין שום הוכחה שקונדרה אכן מעורב בשערוריה, אך שרבוב שמו לפרשה מטיל פעם נוספת צל על תהליך סינון המועמדים למשרות מפתח בממשל החדש.

הבית הלבן הודיע בשבוע שעבר על מינויו של קונדרה למשרה הבכירה, שכרוכה, בין היתר, בהענקת חוזים לספקים וקבלנים בגובה של עשרות מליוני דולרים.

עד לפני כמה שבועות כיהן קונדרה כממונה על טכנולוגיות המידע בעיריית וושינגטון הבירה. הודעת הבית הלבן נימקה את בחירתו לתפקיד ב"עומק ניסיונו בזירת הטכנולוגיה ובמחוייבותו להורדת עלויות של פעילויות רשמיות" כאשר כיהן בעיריית וושינגטון.

אתמול (ב') פשטו סוכני אף.בי.איי. על ביתו של יוסוף אקאר, שהחליף את קונדרה כראש מערך טכנולוגיות המידע של וושינגטון ושקודם לכן שימש כסגנו. אקאר נעצר והסוכנים החרימו מסמכים ומחשבים בביתו. לאחר כמן נעצר יועץ טכנולוגיה עצמאי, סושיל בנסאל. הסוכנים ערכו חיפושים גם במשרדי המחלקה. יומו האחרון של קונדרה בעיריית וושינגטון היה 4 בפברואר.

בשלב זה אין שום הודעה שקונדרה אכן קשור לפרשת השוחד או שהפרשה עלולה להשפיע על חידוש כהונתו בממשל.

דובר הבית הלבן נמנע מתגובה, אך מקור בממשל אמר, כי הבית הלבן קיבל הודעה מוקדמת על פעולות אף.בי.איי. דוברת בעיריית וושינגטון אמרה, שהיא "משוכנעת" שהחקירה אינה נכוונת נגד קונדרה.

שורת אישים, שמונו לקבינט או לתפקידים בכירים אחרים במשל אובמה נאלצו להסיר את מועמדותם. רובם הסתבכו באי סדרים שקשורים בתשלום מיסים, או באי סדרים פיננסיים, אך המועמד האחרון שנאלץ לפרוש, צ'רלס פרימן, שמונה לתפקיד בכיר במערכת המודיעין האמריקנית, נאלץ לפרוש בעקבות מחאות של מחוקקים בקונגרס וגורמים אחרים על עמדותיו האנטי ישראליות.