כלמוביל מרכזת את תקציב הפרסום לכל מותגי הרכב שלה בשלמור-אבנון-עמיחי

שלמור, שמטפל כבר בתקציבי המותגים יונדאי ומרצדס של כלמוביל, יקבל לידיו גם את תקציב מיצובישי בהיקף של כ-3 מיליון דולר בשנה

קבוצת כלמוביל מפסיקה את ההתקשרות עם משרד הפרסום ראובני-פרידן ומרכזת את מלוא תקציב הפרסום שלה בשלמור-אבנון-עמיחי. עד עתה ניהל שלמור את תקציב מותגי הרכב מרצדס ויונדאי, עתה יקבל גם את המותג מיצובישי על כל דגמיו. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום השקיעה כלמוביל בפרסום דגמי מיצובישי במהלך 2008 סכום של כ-7.9 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-3 מיליון דולר במחירים אמיתיים.

משרד הפרסום ראובני-פרידן הצטרף למערך הפרסום של כלמוביל ב-2004, לאחר שויתר על תקציב סקודה לטובת המותג מיצובישי. המעבר של ראובני-פרידן לטפל בתקציב מיצובישי התרחש לאחר שצביקה פולק מונה למנכ"ל כלמוביל, ועשה שינוי משמעותי במערך הפרסום של החברה. עד כניסתו של פולק מנה מערך הפרסום של החברה שלושה משרדים: גליקמן-נטלר-סמסונוב, שטיפל במותג יונדאי כ-15 שנה, דרורי-שלומי, שטיפל במותג מרצדס כ-20 שנה, ואדלר-חומסקי&ורשבסקי, שהחליף שנתיים קודם לכן את שלמור-אבנון-עמיחי בטיפול במותג מיצובישי. פולק, ששימש קודם לכן מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, התכוון עוד בכובעו הקודם לעבוד עם ראובני ושלמור, וכבר היה לקראת חתימת הסכם על כך. אך בעקבות עזיבתו החפוזה, הוקפא המהלך. כשפולק מונה לתפקיד מנכ"ל כלמוביל-כולמוטור, היה העברת תקציבי המותגים יונדאי ומרצדס לשלמור בין הצעדים הראשונים שעשה.

כברה אז, העריכו בענף כי התקציב של מיצובישי יימצא את דרכו מהר יחסית לראובני-פרידן, שכן אודי פרידן, מבעלי משרד הפרסום, הוזכר אז כחבר קרוב של פולק. ראובני-פרידן אכן קיבל בסופו של דבר את תקציב מיצובישי, ובכך המיר תקציב קטן יחסית של סקודה - שעמד אז על כמיליון דולר - בתקציב משמעותי יותר של כ-2.5-3 מיליון דולר.

עם זאת, כבר לפני שנה נבחנה האפשרות לרכז את מלוא התקציב בשלמור-אבנון-עמיחי. המהלך לא הבשיל, והתקציב המשיך להתנהל בשני המשרדים.

מקבוצת כלצמוביל נמסר: "מדובר בהחלטה אסטרטגית במסגרתה תיושם שפה אחידה למותגי הקבוצה באמצעות צוותים שונים של משרד הפרסום. אנו מודים לראובני-פרידן על המקצוענות והשנים המשותפות, ומאחלים להם הצלחה רבה".