חברת האינטרנט Second Life נאחזת במציאות: טוענת לצמיחה למרות הספקנות

מספר המשתמשים הפעילים בסקנד לייף עלה ב-25% מספטמבר שעבר, והזמן והכסף שהם מוציאים על העולם הווירטואלי שלה גדלו בשיעור דומה

במרבית הדיווחים בתקופה האחרונה על חברת האינטרנט Second Life, חביבת האינטרנט לשעבר, דובר על שקיעתה.

מארק קינגדום, מנכ"ל חברת לינדן לאב, העומדת בראש ממלכת הפנטזיה המקוונת סקנד-לייף מודע לכל הביקורת. גם לגימיק של אתר הרכילות מעמק הסיליקון, Vallywag, שהחל בספירה לאחור לקראת מותה של סקנד-לייף.

"בתור מנכ"ל אני חייב להזדעזע", אומר קינגדום, שלפני שנה החליף את פיליפ רוזדייל, כמנכ"ל לינדן לאב, מסן-פרנסיסקו. "המציאות היא שסקנד לייף ממשיכה לגדול. כל שניה מצטרף עוד מישהו. החברה לא מתקדמת, היא מדלגת".

מספר המשתמשים הפעילים בסקנד לייף עלה ב-25% מספטמבר שעבר, והזמן והכסף שמוציאים על העולם הווירטואלי שלה גדלו בשיעור דומה, אומר קינגדום.

הוא סבור שהדימוי של החברה נסדק בגלל החשיפה האדירה שקיבלה בילדותה. "כבר לא קוראים לנו 'יקירת האינטרנט' כמו פייסבוק או טוויטר, אבל אנחנו ממשיכים להתקדם בקצב מדהים", הוא אומר. "הסיפור הזה יסופר בהמשך. אנחנו עסק רווחי שצומח".

שוחרי הטכנולוגיה נהרו לסקנד לייף שבה הם יכלו להתרועע בצורה של דמויות שונות. מספר משתמשי העולם הווירטואלי של סקנד-לייף מאז שנולד ב-1999 עלה על 15 מיליון בשנה שעברה.

המספר הממוצע של משתמשים בכל רגע נתון הוא 70 אלף, לפי נתוני לינדן לאב. תושבי העולם הווירטואלי בילו בו סך של 41.5 מיליון שעות בינואר, לעומת 28.3 מיליון שעות שימוש בינואר 2008.

בשנה שעברה נוספו פונקציות קול, והמשתמשים יכולים כעת לדבר בעולם הווירטואלי במקום להקליק את שיחותיהם.