לבייב מנהל מו"מ למכירת קניון רמת אביב ליולי עופר לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל

המגעים כוללים גם את מכירת קניון סביונים ביהוד תמורת 180 מיליון שקל; בסוף 2008 דובר על כך שחברת הביטוח מגדל, המחזיקה ב-26.6% מקניון רמת אביב, עשויה לשתף פעולה עם קבוצת בריטיש ישראל ברכישה משותפת של הקניון

אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, ממשיכה בניסיונותיה למכור את קניון רמת אביב. הפעם היא מנהלת מגעים עם חברת מליסרון שבשליטת יולי עופר לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל. המגעים כוללים גם את מכירת קניון סביונים ביהוד תמורת 180 מיליון שקל.

כזכור, ב-2008 ניהלה אפריקה נכסים מגעים למכירת קניון רמת אביב וקניונים נוספים לקבוצת עזריאלי שבשליטת דוד עזריאלי. אז עמד מחירו של קניון רמת אביב על 1.9 מיליארד שקל ומחירו של קניון סביונים עמד על 200 מיליון שקל. כמו כן נכללו במגעים קניון לב תלפיות בירושלים (40%) מהזכויות, קניון סיטי סנטר בחיפה (45% מהזכויות) ומרכז "הבמה" בגני תקווה (100%).

אולם באוגוסט, אחרי פגישות רבות בין מנכ"ל אפריקה ישראל, איזי כהן, ונשיא קבוצת עזריאלי, מנחם עינן, התפוצצו המגעים עוד לפני שהחל ביצוע בדיקת הנאותות.

בסוף 2008 דובר על כך שחברת הביטוח מגדל, המחזיקה ב-26.6% מקניון רמת אביב, עשויה לשתף פעולה עם קבוצת בריטיש ישראל ברכישה משותפת של הקניון. לפי מתווה זה היתה אמורה מגדל לרכוש את אחזקותיה של אפריקה נכסים בקניון (73.4%) ולהגיע לאחזקה מלאה. בשלב השני היתה אמורה מגדל למכור לבריטיש ישראל מחצית מהקניון כנגד הקצאת מניות בבריטיש ישראל.

קניון רמת אביב כולל 17,819 מ"ר שטחי מסחר ו-9,673 מ"ר שטחי משרדים. פועלים בו היום 167 שוכרים והוא מתחרה בקניוני אזור המרכז כמו קניון שבעת הכוכבים וקניון ארנה.

שטחו של קניון סביונים בן השלוש קומות הוא 11,232 מ"ר, מתוכם 6,340 מ"ר למסחר ו-4,892 מ"ר למשרדים. הקניון מתמודד לאחרונה עם תחרות גוברת מצד קניון קריית אונו של אמות השקעות ונכסים ובניין וקניון גבעתיים של קבוצת אי.די.בי, המאוכלס בתפוסה מלאה. הקניון נמצא על המדף זה זמן רב.

לפני חודשיים פורסם ב"גלובס" כי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה יהוד-מונוסון דנה בתוכניתה של אפריקה נכסים להרחיב את קניון סביונים ב-4,000 מ"ר נוספים וכן בשטחי שירות ובחניון תת קרקעי בשני מפלסים. התוכנית הועברה לדיון מליאת הוועדה בשל התנגדות של חברי הוועדה המקומית.

בבעלות מליסרון שני קניונים. מתחם הקריון, שמשתרע על פני 62 אלף מ"ר בקרית ביאליק, הוא הנכס העיקרי של החברה וכולל שטחי מסחר ומשרדים להשכרה, כשהקניון עצמו פרוס על פני כ-37 אלף מ"ר. קניון רננים שברעננה, משתרע על פני כ-36 אלף מ"ר.

בהודעה שהוציאו מליסרון ואפריקה נכסים לבורסה נכתב כי דירקטוריון מליסרון צפוי לדון בפרטי המגעים בימים הקרובים. *