חוזה העבדות הפרטי שלי

בזכות חברת הכנסת החרוצה והנמרצת, יינתן מזור לסבלם של עובדי ההיי-טק

בשורה להיי-טק הישראלי: מאמציה ההירואים של חברת כנסת חרוצה הביאו סופסוף לתיקון חוקי עבודה מיושנים ומקפחים. בכך יינתן מזור לסבלם של עשרות אלפי העובדים בהיי-טק ויבוא הקץ להתעללות רבת השנים של מעבידים אכזריים וחסרי לב.

נתחיל במשכורות. זהו המקום הראשון בו יש לבצע תיקון מיידי. המצב הנורא, בו תכנת בעל ניסיון של שנתיים מרוויח בקושי 23 אלף שקל בחודש, ועוד רכב צמוד, הוא שערורייה ומחדל. ולכן, מעתה ואילך יידרשו המעבידים האכזריים להוסיף על שכר הרעב המשפיל הזה גם שעות נוספות, כנדרש בחוק. כי הרי ברור, שעבור משכורת עלובה שכזו, אין הצדקה לדרישה המקוממת להישאר בעבודה אחרי השעה 17:00, או - חלילה - להשתתף בשיחת ועידה בטלפון מהבית.

ובהקשר הזה, עולה הנושא הכאוב של עבודה בשעות הערב. כן, רבותיי, לקוחות ההיי-טק הישראלי גרים מעבר לים, וברוב חוצפתם עובדים בשעות בהן אנחנו נערכים לצפייה ב"אח הגדול". ודווקא בשעות האיכות המשפחתיות הללו מתעוררים הלקוחות המעצבנים ודורשים שנפתור תקלה טכנית, או שנגיש להם הצעת מחיר למכרז כלשהו.

ובגלל העיוות הנורא שקיים אצלנו, מנהל מכירות בהיי-טק, שבקושי מרוויח אולי 35 אלף שקל בחודש, ועוד רכב צמוד ובונוסים, נאלץ להקריב את שעות האיכות שלו עם משפחתו כדי לטפל בלקוח, שאינו מתחשב כלל בשכרו העלוב. אבל החוק החדש יסייע בידי עובדי ההיי-טק המוכים לאמץ דפוסי עבודה הגיוניים יותר. הם רוצים לעשות עסקים איתנו, הלקוחות הנכבדים? שיתקשרו בשעות היום, כשאנחנו בעבודה. אחרת - נא לרשום לנו שעות נוספות.

שוב פריז המשעממת?

כולנו תקווה, שפועלה של חברת הכנסת שוחרת הצדק יתקן גם את הנושא העגום של נסיעות לחו"ל. הבוס רוצה שניסע? אין בעיה - החל מהיום יודיע לנו לפחות שבועיים מראש, יטיסנו במחלקת עסקים וישכננו בבתי מלון מפוארים, יוודא שאיננו עובדים יותר משמונה שעות בזמן נסיעתנו, וידאג לשלושה ימי מנוחה עם חזרתנו לארץ. וברור לכולם, שבעבור שהותנו הקשה הזו בחו"ל, נתוגמל כראוי בעבור עשרות השעות הנוספות של זמן הטיסה, בהן נאלצנו לשתות שמפניה בינונית ביותר, וסוף השבוע המיותר אותו נאלצנו לבלות בפריז, עיר משעממת ונטולת חן, בהמתנה לפגישה שנדחתה.

מעבר לנושא השכר, הבשורה האמיתית לאנשי ההיי-טק היא בקריאה להתאגדותם כארגון עובדים מקצועי, תחת כנפי ההסתדרות. אכן, הגיע הזמן להגן על זכויותינו הנרמסות שוב ושוב על-ידי מעבידים קשוחים ונצלנים. כולנו זקוקים להגנה ולגיבוי של ההסתדרות, ונשמח להעביר כספי מיסים גם לארגון יקר זה.

ולכן, מהיום - הבוס דורש מכם לסיים את פרויקט הפיתוח עוד השבוע? צוות התוכנה יוצא לשביתת אזהרה בת יומיים. מפטרים עובדים בהרצליה פיתוח? העובדים ברחבי רמת החי"ל פותחים בעיצומים ומשבשים את התנועה באזור. מקצצים בשכרם של אלפי עובדים בגלל המשבר הכלכלי החמור? האחריות הלאומית מחייבת אותנו, בעזרת ההסתדרות, לסגור את נמלי האוויר והים, כי עם כל הכבוד למצב במדינה, אנחנו דואגים כרגע למעמדנו העלוב, לשכרנו הבזוי, ולגאוותינו כארגון עובדי ההיי-טק הישראלי.

ובהמשך לדבריה של חברת הכנסת החרוצה, שאמרה כי בהיי-טק לעובדים יש "חוזה עבדות עם מקום העבודה", הגיע הזמן לפתוח במלחמת הזכויות של עובדי ההיי-טק הישראלי ולקוות להשוואת תנאיהם לתנאי שאר העובדים במשק. כמו עובדי עוף העמק, או פרי גליל, למשל.