שווי החשיפה התקשורתית של משטרת ישראל בתקופת "עופרת יצוקה": 12.2 מיליון שקל

ממחקר של "יפעת מחקרי מדיה" עולה החשיפה של המשטרה היתה גבוהה פי 3.5 מזו של מד"א ומכבי האש

התקשורת פרגנה למשטרה: שווי החשיפה התקשורתית של משטרת ישראל בתקופת מבצע "עופרת יצוקה", שנמשך 22 יום, עומד על 12.2 מיליון שקל, כך עולה ממחקר תקשורת שערכה חברת "יפעת מחקרי מדיה". שווי החשיפה מתייחס לעיתונות הכתובה ולמהדורות החדשות בטלוויזיה.

פעילות המשטרה בתקופת המלחמה זכתה ל-80% חשיפה תקשורתית חיובית בעיתונות הכתובה ול-100% חשיפה תקשורתית חיובית במהדורות החדשות בטלוויזיה. עוד עולה מנתוני יפעת כי עוצמת החשיפה התקשורתית החיובית בעיתונות של משטרת ישראל בתקופת מבצע עופרת יצוקה היתה גבוהה פי 3.5 מהחשיפה התקשורתית של מד"א ושל מכבי האש.

מהמחקר עולה כי תחום "טיפול באזרחים באזורי לחימה" היה המסוקר ביותר ותפס כ-27% מעוגת תחומי החשיפה התקשורתית של המשטרה. הנושאים המרכזיים שסוקרו בתקשורת היו פעילות שוטרי הדרום, הטיפול באוכלוסייה נזקקת, הערכות המשטרה לפעילות מנע, הערכות מומחים של משטרת ישראל לגבי תרחישים אפשריים כתוצאה מהמלחמה, השלכות המלחמה על יחסי יהודים-ערבים בישראל ופעילות יחידת החבלה של המשטרה בנושא נטרול הטילים ששוגרו לדרום.

מבחינת השוואה של החשיפה התקשורתית של המשטרה בתקופת המלחמה ב-3 ערוצי הטלוויזיה - 1,2 ו-10, בולטת התופעה ש-85% משווי החשיפה התקשורתית של משטרת ישראל היתה בערוץ 2, 8% בערוץ 10 ו-7% בערוץ 1.

נושא נוסף שבדקה "יפעת מחקרי מדיה" הינו השוואה בין החשיפה התקשורתית של משטרת ישראל בתקופת מבצע "עופרת יצוקה" בנושא המלחמה לעומת הפעילות הכללית של המשטרה בתקופה זו, שלא קשורה למלחמה. מהבדיקה עולה שבנושא פעילות המשטרה במלחמה רק 2% מהחשיפה התקשורתית בעיתונות הכתובה לא היתה חיובית, לעומת הפעילות הכללית של המשטרה בתקופה זו שבה 20% מהחשיפה התקשורתית לא היתה חיובית.