לא רק בקומברס: אורבוטק הודיעה היום על סבב פיטורים שני - כ-60 עובדים יילכו הביתה

בנובמבר פיטרה החברה כ-300 עובדים, 100 מתוכם בישראל, על מנת להתמודד עם ההאטה הדרמטית בעסקיה ; קודם לגל הפיטורים ההוא, ולאחר רכישה גדולה שביצעה באחרונה, הועסקו באורבוטק כ-2,000 עובדים

הפיטורים בהיי-טק נמשכים: במקביל לפיטורים שבוצעו היום במשרדי קומברס, ברמת החי"ל בתל-אביב, חולקו היום מכתבי פיטורים גם לעובדי חברת אורבוטק, ביבנה. ל"גלובס" נודע כי קרוב ל-60 מעובדי החברה פוטרו הבוקר, מרביתם ממחלקת התפעול.

כזכור, בנובמבר פיטרה החברה כ-300 עובדים, 100 מתוכם בישראל, על מנת להתמודד עם ההאטה הדרמטית בעסקיה. קודם לגל הפיטורים ההוא, ולאחר רכישה גדולה שביצעה באחרונה, הועסקו באורבוטק כ-2,000 עובדים.

אורבוטק מייצרת מערכות בדיקה לקווי הייצור של תעשיות שונות בתחום האלקטרוניקה, והיא תלויה בהשקעות של יצרני אלקטרוניקה בהקמת מפעלים חדשים או בהרחבתם של הקיימים. כמו מרבית הספקיות של ציוד ייצור, היא נתקלת בקשיים במחצית השנה האחרונה. בזכות הרכישה שביצעה הצליחה אורבוטק להגדיל את הכנסותיה ברבעון הרביעי לכדי 129.2 מיליון דולר, לעומת 103.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, אך בשורה התחתונה רשמה הפסדים. החברה הממוזגת נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 140 מיליון דולר.

באורבוטק אישרו היום את דבר הפיטורים, אך נמנעו מלהתייחס למספר המפוטרים. "מדובר בהמשך של תוכנית ההתייעלות, וכבר הודענו על כך עם פרסום הדו"חות האחרונים", נמסר מהחברה.