איתן אלדר: אלי רייפמן מנסה להכשיל את עסקת מכירת מניותיו באמבלייז לי

כזכור, אלדר חתם על הסכם לרכישת מניותיו של רייפמן באמבלייז תמורת 17.75 מיליון דולר ; עוד יומיים צפויה להתקיים אסיפה כללית של החברה, ובה תועלה לדיון הצעת אלדר להחליף את דירקטוריון החברה

איתן אלדר, שחתם על הסכם לרכישת מניותיו של אלי רייפמן באמבלייז תמורת 17.75 מיליון דולר, טוען כי רייפמן והחברה עצמה מנסים להכשיל את העסקה.

כזכור, תחילת הסיפור בהערכות שרייפמן הגיע להסכם עם איתן אלדר ורועי גיל למכירת מניותיו באמבלייז במטרה לכסות את חובו לשלי נרקיס, "מלך השוק האפור". עם חלוף הזמן, התנער רייפמן ממחוייבות זו, וכך החל מאבק שליטה על החברה. בעוד יומיים צפויה להתקיים אסיפה כללית של החברה, ובה תועלה לדיון הצעת אלדר להחליף את דירקטוריון החברה.

בתצהיר שהגיש אלדר נאמר כי תנאי מתלה לביצוע ההסכם שנחתם בנובמבר האחרון, הוא שרייפמן יפעל למנות דירקטורים מטעם אלדר "ויצביע בעניין זה כפי שאנחה". לכן, טוען אלדר, האסיפה האמורה להתקיים מחרתיים בלונדון, ובה ידונו בפיטורי הדירקטוריון ומינוי דירקטורים חדשים, היא תנאי להשלמת ההסכם.

אלדר טוען כי במשך כחודשיים וחצי הוא פועל, באמצעות רייפמן, לזימון אסיפת בעלי מניות, "ומאז נתקל בקשיים ומכשולים רבים - הן מצד החברה והן מצד רייפמן".

היום (ב') הגישה קרן CCM, שהגישה את הבקשה לכינוס נכסיו של רייפמן, תגובה לבקשת "מלך השוק האפור", שלי נרקיס, שבית המשפט יקבע שרייפמן יכול להצביע באסיפה מבלי שהדבר ייחשב להפרת צו איסור הדיספוזיציה במניותיו.

השופטת ורדה אלשיך תמהה מדוע נרקיס, המיוצג על-ידי עו"ד ישי בית-און, "התעורר" יומיים לפני האסיפה, וציינה כי לא צורפה הסכמת קרן CCM, שעשויה להיפגע מהחלטתה. מכך משתמע שאלשיך נוטה לקבוע כי איסור הדיספוזיציה אינו כולל איסור הצבעה באסיפה הכללית.

היום הגישה הקרן את תגובתה, באמצעות עו"ד איל רוזובסקי מצלרמאיר-פילוסוף. לדבריה, אין לה התנגדות שרייפמן יצביע באסיפה, נוכח התחייבויותיהם של נרקיס ואלדר שלא לבצע דיספוזיציה במניות ולא לשלם לרייפמן או למי מטעמו, לרבות לכל אדם הטוען לשיעבוד על המניות (כולל נרקיס עצמו), עד להחלטת בית המשפט בתיק פשיטת-הרגל (הדיון נקבע ל-24 במארס).