אנדריי דהן, הגיע הזמן ללכת

הגיע הזמן שתתפטר ובמקומך קומברס תמנה מנכ"ל יעיל ולא נביא ; דעה נחרצת של מחזיק מניות בקומברס

מר דהן נכבדי, בשנתיים האחרונות אתה מתכתב עם בעלי המניות באמצעות מכתב לעובדים. מין פטנט מוזר ובלתי שגרתי. דרך המכתבים לעובדים האומללים שבהם אתה מודיע על גל פיטורים נוסף, אני למד שקומברס בצרות.

למען הגילוי הנאות, במסגרת טיפשותי, אולי במסגרת הספקולציה שטבועה בנפשי, רכשתי לפני שנים 450 מניות בקומברס. לא ביג דיל. חלק ב-18 דולר וחלק ב-12 דולר. המחיר כיום הוא 5.9 דולר. השמדת ערך גדולה, במיוחד כשבשנות הגאות בוול סטריט קומברס לא ממש חגגה.

מאזן בחלומות?

משנת 2006 קומברס אינה מפרסמת מאזנים בגלל פרשת הבקדייטינג שהחלה בתקופת קובי אלכסנדר. מאז עמלים משרדי רואי החשבון על סידור מאזני החברה. אתה, דהן, הבטחת לפני שנה שאו-טו-טו מתפרסם מאזן תקין. הבטחת, אז מה? כלום כרגיל.

גם במכתבך השבוע, בו פיטרת עוד 8% מעובדיך, כתבת ש"אתה מצפה כי בהקדם החברה תחזור לדווח על תוצאותיה כרגיל". אז כתבת. להזכירך, השבוע זה היה גל הפיטורים השלישי שלך בקומברס.

מהנכתב ב"גלובס" למדתי שהעובדים מתכוננים לגל פיטורים נוסף באוגוסט 2009. בשיא החום תשלח כנראה עוד 8% מעובדיך הביתה? דיכאון. בתור מחזיק מניות קטנצ'יק הייתי שולח אותך, אנדריי, הביתה ומחפש מנכ"ל אחר. למשל, מנכ"ל שיודיע חד משמעית: "חצי שנה מכניסתי לתפקיד יפורסם מאזן מלא ותקין, ולא - אתפטר מתפקידי מיד". פשוט, בהיר, בלי מכתבים לעובדים שמתפרסמים בתקשורת ומהם לומדים בעלי המניות שמצבם רע. למכתביך, אנדריי, יש מנהג מוזר - הם מפילים את מניית קומברס לתחתית חדשות. מתרגלים.

"2009 תהיה קשה"

במכתבך לעובדים/בעלי מניות זנוחים ומסכנים, טרחת לבשר: "2009 תהיה שנה קשה". כנראה ריחמת על נבערים כמוני והסברת - "האטה משמעותית בשוק הטלקום תביא חברות רבות לנהוג יותר בזהירות מהיום בהוצאות שלהן ובחתימה על חוזים חדשים עם חברות דוגמת קומברס". אכן פסימיות בריאה.

אנדריי, תשמע, היו לך הזדמנויות ב-2007, טרום המשבר, למכור את החברה הבת ורינט, וכצפוי לא מכרת. גם בקומברס רשתות תקשורת ובאולטיקום היו מתעניינים, ושוב לא מכרת. אתה כנראה נגד פירוק אימפריות.

אני בתמימותי (ובטיפשותי) האמנתי שתפרק את קומברס והחלקים יהיו שווים יותר מהשלם. אתה עסוק בניסיונות כושלים להפיק מאזן תקין וחוקי, ונכשל. אין לך זמן לפרק את השלם ולמכור את חלקיו. תגיד, אנדריי, כל רואי החשבון שאתה מעסיק בעשרות מיליוני דולרים לא מסוגלים במשך שנים לחבר מאזן חוקי אחד? צריך בשביל זה קוסמים או רואי חשבון?

תשמע, אנדריי יקירי, באמת הגיע הזמן שתתפטר ובמקומך קומברס תמנה מנכ"ל יעיל ולא נביא. לפרנסתך אינני מודאג. אתה יכול לעסוק בכוח אדם כיוון שהתמחית שנים בפיטורי עובדים. אתה יכול לכתוב נאומים במקום מכתבים מאכזבים לעובדים ולבעלי מניות. יש לך ללא ספק כישורים רבים מספור. רק כישרון אחד אין ולא היה לך לדאבוני - לנהל את קומברס.

הכותב הוא איש סגל המרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה, ומחזיק מניות בקומברס.