שטיינמץ רוצה למחוק את בייטמן הנדסה מה-AIM: הפסידה 37.9 מיליון דולר

מדובר בהפסד של המחצית הראשונה אשתקד ; מניית החברה איבדה 95% בשנה האחרונה ; היו"ר: "החברה תמשיך להתמודד עם סביבה עסקית קשה גם במחצית השנייה של השנה"

רק לפני כמה ימים דנו באפשרות שמספר החברות הישראליות שנסחרות בבורסה המשנית של אנגליה (AIM) ימשיך לקטון, והנה אנו מקבלים חיזוק נוסף להערכתנו. בייטמן הנדסה הנמנית על קבוצת משאבי הטבע של בני שטיינמץ, ומתמחה בניהול פרויקטים בתעשיית המשאבים המינרליים, פרסמה אתמול את דו"חותיה הכספיים למחצית הראשונה של השנה (השנה הפיסקלית של החברה מסתיימת ביוני), וציינה בהם כי דירקטוריון החברה קיבל הצעה מבעלת השליטה בה (Global Minerals שבשליטת שטיינמץ, המחזיקה 69.1% מהחברה), לשקול את מחיקת המניה מהמסחר בבורסת המשנה הבריטית, ולשם כך תכנס החברה אסיפה כללית מיוחדת שתדון בנושא.

מניית בייטמן הנדסה איבדה בשנה האחרונה 95% (!), ואתמול היא צנחה למחיר שפל חדש - 14 פני - המשקף שווי חברה של 8.6 מיליון דולר בלבד, כך שמחיקת המניה, דרך ביצוע הצעת רכש למלוא מניות הציבור, אינה אמורה להוות בעיה עבור שטיינמץ, שהפרוטה מצויה בכיסו. כך או אחרת, ההצעה הנוכחית של שטיינמץ היא עוד דוגמה לבעלי שליטה שבוחרים להנפיק חברות במחירי שיא ולמחוק אותן מהמסחר במחירי שפל.

הפרשות מפה עד להודעה חדשה

ובחזרה לדו"חות החברה. בהתאם לאזהרת הרווח שפרסמה החברה בנובמבר האחרון, סיימה בייטמן הנדסה את המחצית שהסתיימה בחודש דצמבר האחרון, עם הפסד נקי כבד של 39.7 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 11.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה של 2007. גם ההכנסות בתקופה האמורה לא נהנו מפריחה, ורשמו ירידה של 17.6% לסכום של 243.8 מיליון דולר. כתוצאה מההפסד הכבד, רשמה בייטמן הנדסה תזרים שלילי מפעילות שוטפת של 41.9 מיליון דולר, ובקופתה נחים כרגע מזומנים בשווי של 53.9 מיליון דולר.

"למרות שזה צפוי שהחברה תמשיך להתמודד עם סביבה עסקית קשה גם במחצית השנייה של השנה, דירקטוריון בייטמן הנדסה מאמין כי ההפרשות שביצעה החברה עד כה היו ריאליסטיות", ציין בהודעה ריק מנל (Rick Menell), יו"ר החברה. מנל מתכוון בעיקר להפרשות בגין עלויות עבור השלמת פרויקטים ישנים (33.4 מיליון דולר); הפרשות בגין חוב "רע" (כפי שמגדירה זאת החברה - 6.2 מיליון דולר); עלות של 4.8 מיליון דולר בגין הפרשי ריבית על רכישות שבוצעו בעבר, ומחיקת מוניטין בשווי של 7.5 מיליון דולר. במילים אחרות, הפרשות מפה עד להודעה חדשה, שאין להתפלא על כך שהחברה נגררה להפסד הכבד לעיל.

לפי דו"חות החברה, יש לבייטמן הנדסה צבר הזמנות של 306 מיליון דולר - ירידה מסכום של 360 מיליון דולר נכון ליוני אשתקד - אך כזה שעדיין מספק לחברה ראות לא רעה עבור השנה הקרבה. לחברה יש כיום מזומנים בשווי של 53.9 מיליון דולר (ירידה מרמה של 132.4 מיליון דולר תוך חצי שנה), גם אחרי שביצעה בשנה האחרונה רכישות לא מעטות בשווי של עשרות מיליוני דולרים.