הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית על 0.1%; יגדיל ל-219 מיליארד דולר את רכישת האג"ח הממשלתיות

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] הבנק המרכזי חזר על כך שהכלכלה "התדרדרה משמעותית" והזהיר כי על אף שהוא מצפה כעת להתאוששות בסוף שנת 2009, התחזית מאוד לא וודאית

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים]

הוועדה המוניטרית של הבנק המרכשי של יפן (BOJ) סיימה פגישה בת יומיים בה החליטה, כצפוי, להותיר את שיעור הריבית על 0.1%. ה-BOJ חוזה כי המשבר העולמי ימשיך להכביד על הכלכלה היפנית ואמר שקיים צורך בנזילות רבה יותר על מנת לייצב את השווקים הפיננסים".

הבנק המרכזי יגדיל את היקף האג"ח הממשלתי שהוא רוכש מהבנקים ב-4.8 טריליון ין ל-21.6 טריליון ין (219 מיליארד דולר) לשנה, החל מהחודש הנוכחי.

ה-BOJ ירכוש אג"ח טווח ארוך של עד 10 שנים כדי להוזיל את עלויות ההלוואה לטווח ארוך וכדי לעודד את מתן ההלוואות. הבנק המרכזי חזר על כך שהכלכלה "התדרדרה משמעותית" והזהיר כי על אף שהוא מצפה כעת להתאוששות בסוף שנת 2009, התחזית מאוד לא וודאית. השנה הפיסקלית הנוכחית של יפן מסתיימת ב-31 במרץ 2010.

בכלל פיננסים מציינים כי התשואה על אג"ח יפני ל-10 שנים נמוכה - 1.29% ואין לאן להוריד אותה. מטרת הבנק היא להקל על הממשלה לגייס כסף (18.3 מיליארד דולר) בכדי ליישם תוכנית המרצה שלישית במספר לכלכלה היפנית. כמו כן, הבנק המרכזי מתכוון לרכוש מהבנקים הלוואות בסך 10 מיליארד דולר בניסיון לעודד פעילות הלוואות.

היצוא מיפן ירד בחדות בחודשי האחרונים כשהוא משקף את המצב הקשה של הכלכלות שמעבר לים, וארה"ב בראשן. גם הביקוש המקומי התדרדר בשל ירידה חדה ברווחי התאגידים היפנים, גידול בשיעור האבטלה וירידה בהכנסה של משקי הבית.

מדד ניקיי 225 של טוקיו חצה מוקדם יותר היום את רף 8,000 הנקודות, בפעם הראשונה מזה חודש ימים. הדולר מאבד כעת 0.06% ל-98.52 ין לדולר.

[לאתר המט"ח]