הסטארט-אפ הישראלי Bukisa מציע שירות לשיתוף גולשים בידע מקצועי - ומתגמל לפי צפיות

לשירות שמציעה החברה יש אלמנט ויראלי שעשוי לסייע לה בהגדלת מספר המשתמשים ; באתר מבקרים בין 30 ל-40 אלף משתמשים מדי יום

מאגר המידע העצום שברשת מתבסס על מאות מיליוני התכנים שמעלים משתמשים לאינטרנט: החל מפוסטים קצרים, דרך קבצי וידיאו ותוכן אודיו וכלה בתוכן מקצועי שקיים באתרים שונים ברשת. חברת הסטארט-אפ הישראלית Bukisa, ואשר הוקמה ב-2008 על-ידי אייל חלימי (מנכ"ל החברה) וסיימון גלפנד (סמנכ"ל טכנולוגיות), שואפת לסייע לאותם יצרני התוכן להגיע להכרה, וגם להרוויח מזה כסף כיס.

"אנחנו קוראים לגולשים לבוא ולחלוק את הידע שלהם עם העולם, בין אם מדובר בתוכן טקסטואלי שיצרו, סרטון וידיאו או מצגות, ואנחנו מתגמלים אותם על-פי מספר הצפיות שהתכנים שלהם הצליחו להשיג", אומר חלימי. "התכנים שהכי מתאימים הם תכני How to ותכנים מקצועיים נוספים. כאלו שהמשתמשים יכולים למצוא בהם ערך ואף ללמוד מהם".

ניתן למצוא באתר החברה סרט וידיאו שמסביר כיצד להציע נישואין לבחורה, לצד טיפים שיסייעו למנוע בזבוז מזון. התכנים שנמצאים באתר מחולקים ל-21 קטגוריות, כגון עסקים, חינוך ודת. "אנחנו לא מתיימרים להתחרות באתרי וידיאו כמו YouTube או מטהקפה, שכן אנחנו לא מכוונים לתוכן בידורי או תוכן לא מקצועי. אנחנו מציעים לאנשים שיש להם ידע מקצועי בנושא מסויים, להעלות אותו לאתר, לשתף אותו עם משתמשים אחרים, ולהרוויח מזה כסף", מסביר חלימי.

Bukisa לא גייסה עדיין כסף, והיא פועלת במימון עצמי של היזמים, שנאמד בכ-100 אלף דולר. לדברי חלימי, לחברה יש כבר הכנסות, והיא לא מתכננת לגייס כסף. "בעוד כ-5 חודשים אני מאמין שנגיע למצב מאוזן", הוא אומר. חלימי וגלפנד מתחזקים ביחד כמה אתרים נוספים, בהם ArticlesBase, המציע מאמרים בחינם באנגלית, לצד גרסה ישראלית לאתר - Reader, שמציע מעל ל-350 אלף מאמרים בעברית.

מהו המודל העסקי?

חלימי: "אנחנו משלבים לצד התכנים פרסומות, ומתחלקים בהכנסות עם יוצרי התוכן". עד היום חולקו לגולשים 10 אלף דולר, ובאתר מופיע אינדקס שמתעדכן כל הזמן, ומראה כמה כסף יכול גולש לקבל עבור התכנים שיצר. כעת עומד האינדקס על 3.72 דולר ל-1,000 חשיפות.

לשירות שמציעה החברה יש אלמנט ויראלי שעשוי לסייע לה בהגדלת מספר המשתמשים. הגולשים יכולים להזמין בני משפחה או חברים, במטרה שאלו יוסיפו גם תכנים, ושיעור מסויים מההכנסות מהתכנים הללו יגיעו גם אליהם. כך, יכולים משתמשים לבנות סביבם רשת של יוצרים, מהם הם ימשיכו להרוויח כל הזמן, בדומה לשיטת ה"פירמידה", לצד ההכנסות מהתכנים שהם ייצרו.

באתר, שעלה לאוויר לפני 5 חודשים, מבקרים בין 30 ל-40 אלף משתמשים מדי יום, בעיקר מארה"ב, ומתפרסמים מאות תכנים חדשים מדי יום. "בכל יום נרשמים 100 גולשים חדשים לאתר", אומר חלימי. בקרוב מתכננת החברה לצאת בקמפיין פרסומי, במטרה לצרף כותבים נוספים לאתר.

לדברי חלימי, "הקהילה היא זו שעוברת על התכנים, במטרה לפסול תכנים לא ראויים או לא מקצועיים, והם אף יכולים להוסיף תגובות או לדרג. אנחנו עושים בדיקות בצורה מדגמית במטרה לבדוק גם מהצד שלנו שהתכנים הם באיכות גבוהה". *