תביעה: אמזון העתיקה פטנט המשמש בייצור הקינדל

לפני כחודש הודיעה אגודת הסופרים האמריקנית לאמזון כי האפשרות שמציע המכשיר להמרת טקסט כתוב לטקסט מוקרא מהווה הפרת זכויות יוצרים של ספרי השמע, הפופולריים יחסית בארה"ב

בבית משפט בדלוור הוגשה תביעה נגד אמזון , יצרנית קורא הספרים האלקטרוני קינדל, בטענה כי אחד הרכיבים במכשיר מבוסס על טכנולוגיה מוגנת בפטנט שהועתקה על-ידי מתכנניו. Discovery Communications שהגישה את התביעה טוענת כי הפטנט על הטכנולוגיה שהועתקה על-ידי אמזון נרשמה כפטנט על-ידי החברה ב-2007.

החברה ידועה בעיקר בשל ערוצי הטלוויזיה אותם היא מפעילה - Discovery ו-Animal Planet, אך עוסקת גם במדיה דיגיטלית במטרה להפיץ את התכנים המופקים על-ידה. "אנו מאמינים כי על אמזון לספק ל-Discovery Communications פיצוי הולם על כך", אמר דובר החברה, התובעת הוצאת צו מניעה כנגד הפצתו של הקינדל או לחילופין קבלת תמלוגים מאמזון עבור הכנסותיה ממכירת המכשיר.

באמזון מסרבים למסור פרטים על היקף המכירות של הקינדל. מספר הכותרים אותם מציעה אמזון להורדה לקינדל מגיע ל-240,000. מחיר הקינדל הוא 360 דולר ומחיר כל כותר כ-10 דולר.

תביעה זו אינה הבעיה המשפטית הראשונה עימה מתמודדת אמזון ונוגעת לקינדל. לפני כחודש הודיעה אגודת הסופרים האמריקנית כי האפשרות שמציע המכשיר להמרת טקסט כתוב לטקסט מוקרא מהווה הפרת זכויות יוצרים של ספרי השמע, הפופולריים יחסית בארה"ב. בתגובה הודיעה אמזון כי תמנע הקראת טקסטים של סופרים שלא יאשרו זאת.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009