עלייה מפתיעה במלאי הדלקים בארה"ב הובילה לירידה של 2% במחיר הנפט שנקבע ב-48.16 דולר לחבית

מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ב-2 מיליון חביות בהתאם לציפיות, אך מלאי הדלקים (Gasoline) זינק ב-3.2 מיליון חביות לעומת צפי כי רמת המלאי דווקא תרד ב-2.1 מיליון חביות

מדו"ח המלאים השבועי שפורסם הערב בארה"ב עולה כי בשבוע שהסתיים ב-13 במארס עלה מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ב-2 מיליון חביות בהתאם לציפיות, אך מלאי הדלקים (Gasoline) זינק ב-3.2 מיליון חביות לעומת צפי כי רמת המלאי דווקא תרד ב-2.1 מיליון חביות.

מלאי תזקיקי הנפט ובהם נפט לחימום וסולר עלו ב-100 אלף חביות ביחס לשבוע הקודם. גם מלאי הדלק בתי הזיקוק עבדו בשיעור תפוקה של 82.1%.

על רקע העלייה המפתיעה ברמות המלאי של הדלקים נרשמו הערב ירידות במחירו של החוזה העתידי למסירה באפריל על הנפט הגולמי שאיבד כ-2% ונקבע ב-48.16 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.

נציין כי היום פורסם גם מדד המחירים לצרכן בארה"ב לחודש פברואר אשר רשם עלייה של 0.4%, כאשר העלייה במחירי האנרגיה היא שהובילה למדד הגבוה מהצפי כשבסעיף זה נרשמה עלייה של 3.3%, כאשר במחיר הדלק באופן ספציפי נרשמה עלייה חדה של 8.8%.

הירידות במחיר הנפט ממשיכות להיות מושפעות מההחלטה שקיבל בסוף השבוע אירגון או"פק שלא להוריד את תפוקת הנפט.

נציין כי לאחר קביעת מחיר הסגירה של החוזים בניו יורק, ולאחר שפורסם כי בכוונת הפדרל ריזרב להתערב באופן מאסיבי בשוק אגרות החוב, עברו המדדים המובילים בוול סטריט לעליות, וכך גם נרשמו עליות במחירו של הנפט במסגרת המסחר האלקטרוני, לעומת זאת שערו של הדולר צלל כנגד המטבעות המובילים בעולם.