נאמן התנה את מינויו לשר המשפטים בכך שליברמן יביע תמיכה בכניסת העבודה לממשלה

לגלי צה"ל נודע כי פרופ' יעקב נאמן נטל על עצמו את תפקיד שר המשפטים רק לאחר שהובהר לו כי ליברמן אינו מתנגד באופן נחרץ לישיבה משותפת בקואליציה עם מפלגתו של אהוד ברק

פרופ' יעקב נאמן התנה את התמנותו לשר המשפטים בכך שיושב-ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יביע תמיכה בכניסת העבודה לממשלה.

לגלי צה"ל נודע כי נאמן נטל על עצמו את תפקיד השר רק לאחר שהובהר לו כי ליברמן אינו מתנגד באופן נחרץ לישיבה משותפת בקואליציה עם מפלגתו של אהוד ברק.

ברק קיבל אמש פנייה נוספת מראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, שהציע למפלגתו חמישה תיקים בממשלה העתידית, ובהם הביטחון, התמ"ת והרווחה, וכן שני סגני שרים וראשות ועדה.

יושב-ראש התנועה התכוון לכנס את ועידת המפלגה כבר ביום שלישי כדי לדון בכניסה לממשלה, אך היועץ המשפטי של המפלגה, עורך הדין יורם אברהמי, הודיע הבוקר (ה') כי הצעד לא יתאפשר.

"לא אתן לרמוס את חוקת המפלגה, ועלינו לערוך את הפרוצדורה המקובלת שבסופה תכונס הוועידה רק בעוד שלושה שבועות", הבהיר היועץ המשפטי, המזוהה עם המזכ"ל איתן כבל, "לוח הזמנים של נתניהו לא מעניין אותנו".

בתגובה להחלטתו של היועץ, אמר ברק כי אם אברהמי יעמוד על עמדתו - הוא ישקול לפטר אותו. "כבר היו מקרים שבהם הוקדמו ועידות, ולכן לא ניתן מקום לסתימת פיות", הצהיר יושב-ראש העבודה.