יאו מינג - הסלבריטאי המכניס ביותר בסין

"פורבס" דירג את הידוענים המכניסים ביותר במדינה, כוכב ה-NBA במקום הראשון עם 52.3 מיליון דולר; ארבע מבין חמשת המדורגים הראשונים הם ספורטאים ; טורניר הטניס של בייג'ין חתם על חסות בשווי 100 מיליון יואן

יאו מינג ממשיך להיות הספורטאי המכניס ביותר בסין. זו השנה החמישית ברציפות שכוכב ה-NBA של יוסטון רוקטס מוביל את רשימת הסלבריטאים הסינים המכניסים בעולם של "פורבס".

מינג הכניס ב-2009 סכום של 52.3 מיליון דולר. 15.07 מיליון מתוך סכום זה מרוויח הסנטר מכדורסל, כאשר יתר הסכום הוא מהסכמים מסחריים שונים.

מבין חמשת המקומות הראשונים ברשימת הסלבריאטים המכניסים, ארבעה הם ספורטאים. במקום השני מבין הספורטאים מדורג יי ג'יאנליאן, כוכב ה-NBA של ניו ג'רזי נטס, ואחריו המתעמלת ג'יו ג'ינגג'ין. ליו שיאנג, אצן ה-110 מטר משוכות מדורג במקום החמישי בלבד, אחרי שהפסיד הכנסה מובטחת של יותר מ-10 מיליון דולר בעקבות הפציעה שלו במשחקים האולימפיים.

בתוך כך, טורניר הטניס שייערך בבייג'ין באוקטובר הקרוב חתם על הסכם חסות יוקרתי עם פורטל האינטרנט הסיני sina.com. על-פי ההסכם שהתגבש בין הצדדים, ישלם הפורטל למארגני הטורניר סכום של עד 100 מיליון יואן (כ-14.63 מיליון דולר) ובתמורה יקבל נתח פרסום רחב במהלך המשחקים.

סך הפרסים בטורניר יגיע ל-3.33 מיליון דולר. שבוע לאחר שהוא יסתיים ייערך בסין טורניר טניס בהיקף גדול יותר מסבב המאסטרס - הפעם בשנחאי, עם סך פרסים של 5.25 מיליון דולר.