לצנגן נגמר האוויר

היום בוודאי הוא מכה על חטא שלא פרש אז, כשהיו מי שהאמינו שיפרוש - בשיא

הודעת הפרישה של יוחנן צנגן, מנכ"ל רשת ב-18 השנים האחרונות, היא לא באמת מפתיעה. לא פעם ולא פעמיים, שקל צנגן לפרוש מהתפקיד, אולם בכל פעם קרה משהו אחר: המועד היה לא נוח, חלק מבעלי המניות שכנעו אותו להישאר בתפקיד, לא היה מועמד בטוח להחליפו ובנוסף להכל, קצת קשה, בעצם קשה מאוד להיפרד מתפקיד כל כך מאתגר, משפיע ומעניין כמו תפקיד מנכ"ל זכיינית ערוץ 2.

נראה שהפעם לצנגן נגמר האוויר. השנה האחרונה הייתה הקשה מכולן. השמועות, הספקולציות, המשבר הכלכלי, הנחיתות הפיננסית והתוכניתית של רשת לא ממש תרמו, אך בעיקר מה ששבר את צנגן הייתה ההחלטה של הרשות השנייה לטרפד את הסכם היוצרים אותו הוביל ועליו כל כך רצה להיות חתום.

הפעם בעלי המניות לא עצרו את צנגן. צנגן, כמו גם בעלי המניות, הבינו שיש צורך במנכ"ל שיתמודד עם המשבר הכלכלי, בעיקר על רקע המיזוג עם קשת שלא מתקדם, שיש צורך במנכ"ל שיוציא את רשת מהנחיתות אליה הגיעה בשנה האחרונה עם המעבר ל-4 ימי שידור ובעיקר שיש צורך במהפכה ברשת.

צנגן, שניהל את רשת והיה זה שחתום על ניצחונה במכרז, יכול להיות גאה בהישגים הרבים שצבר במשך השנים. בתום שנת 2007, אחת מהשנים המוצלחות ביותר של הזכיינית רשת, היו שציפו כי צנגן יפרוש - יפרוש בשיא. אך החלטה על פרישה בעיתוי כזה היא קשה מאוד, לעיתים בלתי אפשרית. צנגן לא עשה זאת. היום בדיעבד, כנראה זו טעות. צנגן העריך שהשיאים עוד לפניו, ואולי אכן יהיה כך, ימים יגידו.