סרונקט נסגרה: הפטנטים שלה נמכרו ב-10-20 מיליון דולר

ההסכם עם הרוכשת, Mosaid, כולל גם תמלוגים עתידיים על מכירת מוצרים שמבוססים על הפטנטים של מפתחת הטכנולוגיות להעברת תקשורת מהירה בבתים פרטיים על-גבי חיווט הטלפוניה הקיימת

מיתון או לא, שוק הפטנטים פורח. בשנה האחרונה הפנימו פעילים בקרנות ההון סיכון כי מחלק מהחברות שהשקיעו בהן כבר לא ייצא הרבה. אם לא לעשות אקזיט מוצלח, אז לפחות אפשר לצמצם את ההפסדים ולנסות להחזיר את ההשקעה, מה שניתן לבצע, לפחות באופן חלקי, על-ידי מכירת הפטנטים. בדרך-כלל מדובר בעסקאות סודיות, שמתבצעות מתחת לרדאר והיקפן הוא עד מיליוני דולרים בודדים. אבל יש גם יוצאי דופן.

יהודה בינדר, שהקים וניהל את חברת Serconet, מכר לאחרונה את הקניין הרוחני שלה (IP) לחברת הפטנטים Mosaid. היקף הרכישה לא נמסר, אבל לפי הערכות מדובר בכ-10-20 מיליון דולר, סכום אליו מתווספים להסכם תמלוגים עתידיים על מכירת מוצרים שמבוססים על הפטנטים שנמכרו.

בינדר הוא פעיל ותיק בשוק הפטנטים. בעבר הרחוק יותר היה ממקימי אורכית ולפני-כן עבד באינדיגו. בינדר מכר בעבר פטנטים במסגרת בנק המסחר לקניין רוחני - אושן טומו - ואף ניהל תביעות כנגד מפירי פטנטים שלו.

סרקונט, שפיתחה טכנולוגיות להעברת תקשורת מהירה בבתים פרטיים על-גבי חיווט הטלפוניה הקיימת, פעלה כ-10 שנים ונסגרה ב-2008. החברה גייסה במשך תקופת קיומה כ-20 מיליון דולר מהקרנות פיטנגו, פלטיניום, אליס ונצ'רס, ו-ITP.