אירונאוטיקס גם בהולנד: תספק למשרד ההגנה ההולנדי מל"טים בשווי של 200 מיליון שקל

המל"טים ישמשו את הכוחות המבצעיים של הצבא ההולנדי באפגניסטן, שם הוא מוצב כחלק מכוח הסיוע הביטחוני לאומי

חוזה נוסף חשוב לחברת אירונאוטיקס המפתחת ומייצרת מערכות הגנה לרשויות אכיפה וצבאות. החברה, הנמצאת בבעלות האחים אהרון ואבי שקד (בעלי השליטה בחברת ההימורים המקוונים 888), אבי לאומי (שמשמש כמנכ"ל אירונאוטיקס) ומשה כספי, הודיעה היום (ג') כי חתמה על הסכם לאספקת מל"טים (מטוסים ללא טייס) מדגם "אירוסטאר" למשרד ההגנה ההולנדי בהיקף של 200 מיליון שקל (50 מיליון דולר בקירוב).

המל"טים ישמשו את הכוחות המבצעיים של הצבא ההולנדי באפגניסטן, שם הוא מוצב כחלק מכוח הסיוע הביטחוני לאומי. במסגרת ההסכם, החברה הישראלית תספק לצבא ההולנדי גם את שירותי ההפעלה של המל"טים דרך חברה ביטחונית בריטית.

מל"טים מדגם "אירוסטאר" של אירונאוטיקס נמצאים כבר בשימוש של צה"ל, צבא ארה"ב ומדינות נוספות באירופה ובאסיה. מדובר במטוסים המשמשים בעיקר לאיסוף מודיעין ויכולים לשהות באוויר מעל 12 שעות ולבצע משימות בטווחים של 300 ק"מ מתחנת הבקרה שלהם. אירונאוטיקס תספק לצבא ההולנדי את המל"טים כבר במחצית הראשונה של השנה הנוכחית.

לדברי לאומי, "בחירת משרד ההגנה ההולנדי בנו מעידה על יכולות החברה. מל"טים מתוצרת אירונאוטיקס נמצאים מזה מספר שנים בשירות מדינות נאט"ו כחלק מכוחות הקואליציה הפרוסים בעולם". לפני כחודש הודיעה אירונאוטיקס על הסכם לאספקת מערכות תצפית ומודיעין בהיקף של 90 מיליון שקל למשטרה הפדראלית של מקסיקו.