ולפעמים החגיגה נגמרת: בוטלו המסיבות בפסטיבל הפרסום השנתי בקאן

המשבר הכלכלי הוביל לביטול חלק מהמסיבות, ופסטיבל הפרסום בקאן יהיה הרבה יותר מפוכח בכל המובנים

כל מי שתוהה כיצד ישפיע השנה המיתון העולמי על פסטיבל הפרסום הבינלאומי בקאן - קאן ליונס אינטרנשיונל אדוורטיזינג פסטיבל, יכול כבר לקבל מושג איך נראה פסטיבל תחת משבר. סוכנות DDB הודיעה כי היא מבטלת את מסיבת החוף של יום שישי בלילה, שבעשר השנים האחרונות הפכה לחלק בלתי נפרד מקאן.

"צריך להיות אטום לגמרי כדי לערוך מסיבה גדולה בקאן בשנה הנוכחית", אמר צ'אק בריימר, מנכ"ל DDB העולמית. "זה לא הזמן המתאים. אנחנו הולכים להקפיא את זה".

האירוע של DDB בקאן הפך למסיבת הסיום של הפסטיבל מאז 1999, כולל כרטיסים מסופסרים באתר איביי וקהל משתתפים של 1,000 איש ויותר. השנה, כאשר חלק מהרשתות העולמיות מדווחות כי יבצעו קיצוץ של עד 50% במספר נציגיהן בפסטיבל, יארח בריימר אירוע שאותו הוא מקווה להפוך ללהיט מסוג אחר: סמינר של יום שישי בבוקר עם דייויד פלוף, מנהל מסע הבחירות לנשיאות של ברק אובמה. לאחר הסמינר תיערך סעודת צהריים למוזמנים בלבד.

בקיצור, קאן 2009 מסתמן כאירוע שיתמקד יותר בחינוך מפוכח מאשר בבידור שתוי. "הטון יהיה שונה מאוד", אמר ריצ'רד פינדר, מנכ"ל תפעולי של פובליסיס העולמית, "ההתמקדות תהיה אך ורק בלימוד ושיפור".

פינדר ציין שמספר הנציגים שתשלח פובליסיס לאירוע בשנה הנוכחית יהיה מחצית ממספר הנציגים שהיא שולחת בדרך כלל. כמו כן תקצץ החברה את סדרת הפגישות הפנימיות שהיא עורכת בדרך כלל במהלך הפסטיבל, ובמקום זאת תשלם לצוותי הקריאייטיב שעשו את העבודות הטובות ביותר ולמנהלים שמעורבים בתוכנית הסמינרים של הפסטיבל. פינדר הוסיף שפובליסיס לא תקצץ בהצגת עבודות שעשויות לזכות בפרס אריה הזהב, אך מספר העבודות שמוצגות כדי לרצות אנשים מסוימים, וש"להן מסכים מנכ"ל כדי לשמח את מנהל הקריאייטיב ושהמקסימום שהן יכולות לעשות זה להשפיע על מספר העבודות שנכנסות לרשימה הקצרה".

רק הבכירים מגיעים

ומה עם מסיבת יום חמישי בלילה של פובליסיס? גם היא בוטלה. גם סוכנות ליאו ברנט צפויה לבטל גם את מסיבת יום שישי בלילה שלה, ושאר האירועים על החוף יבוטלו.

חברה עולמית נוספת שמקצצת את הוצאותיה על הפסטיבל בשנה הנוכחית העריכה כי אשתקד היא השקיעה 1.5 מיליון דולר כדי לשלוח לאירוע כ-300 נציגים. הסכום כלל הרשמה, כרטיסי טיסה, בתי מלון וארוחות.

סוזאן לילי, מנהלת שיווק ביו.אס.איי טודיי, שתשתתף בפסטיבל, מעריכה שצוות המשתתפים האמריקני בפסטיבל שהגיע אשתקד לכ-750 איש, עשוי לצנוח השנה לשליש ממספר זה, מכיוון שסוכנויות הפרסום ממשיכים לשלוח בכירים, אבל משאירים בבית את המנהלים בדרג הביניים.

מנהלי פסטיבל קאן מתמקדים כעת בעריכת 52 סמינרים שבהם יככבו שמות גדולים בשבוע הפסטיבל, שייפתח ב-21 ביוני. "שם המשחק הוא מנהיגות מחשבתית באיכות גבוהה", אמר מנכ"ל הפסטיבל, פיל תומאס.

כך למשל, מנהלי השיווק הראשיים של פרוקטר, מקדונלד'ס וקראפט פודס ישתתפו בפאנל שמארחו יהיה מנכ"ל WPP גרופ, מרטין סורל.