האוניברסיטה העברית מקצצת 10% משכר הבכירים; מצפה שגם הסגל האקדמי יקצץ משכרו

אוניברסיטת תל אביב הודיעה אף היא בתחילת פברואר על קיצוץ רוחבי בשכר הבכירים בשיעור של 5%

האוניברסיטה העברית מצטרפת לאוניברסיטת תל אביב ולחברות רבות במשק שהחליטו לבצע קיצוץ רוחבי בקרב בכירים בשל המשבר הכלכלי. היום (ד') הודיעה הנהלת האוניברסיטה העברית על קיצוץ של 10% בשכר הבכירים בשל המצוקה התקציבית בה שרויה האוניברסיטה ובשל המשבר הכלכלי.

"הקיצוץ בתקציבי ההשכלה הגבוהה, המצב הכלכלי בארץ ובעולם והירידה בתרומות לאוניברסיטה הביאו את הנהלת האוניברסיטה לקבל את ההחלטה מתוך כוונה לשמש דוגמה לשאר העובדים באוניברסיטה", אמר סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה, אלחנן הכהן.

באוניברסיטה העברית מקווים כי מעבר לבכירים בהנהלה, גם המרצים הבכירים יתנדבו לקצץ בשכרם לאור המצב. "אנו מצפים שהסגל האקדמי והמינהלי יירתמו גם הם למאמץ כל אחד על פי יכולתו. אנו נדרשים לקבל החלטה זאת לאור המצב הקשה בו נמצאת מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל וכחלק מהיערכות האוניברסיטה העברית לקיצוץ דרסטי בהוצאותיה כדי למנוע את המשבר התקציבי", הוסיף הכהן.

כאמור, אוניברסיטת תל אביב הודיעה אף היא בתחילת פברואר על קיצוץ רוחבי בשכר הבכירים בשיעור של 5%. באוניברסיטה הבהירו אז כי כרגע לא מתוכנן קיצוץ בשכרם של המרצים אך הם מצפים כי גם המרצים הבכירים יירתמו בהמשך למהלך. אוניברסיטת ת"א מתכננת לחסוך כ-25 מיליון שקל במסגרת קיצוץ השכר וקיצוצים מתוכננים נוספים.