שומרות מסורת: קרנות הנאמנות גייסו קרוב למיליארד שקל במארס

כמו בחודשיים האחרונים, גם במארס נרשמו פדיונות ניכרים בקרנות הכספיות, שקוזזו אצל מרבית המנהלים עם גיוסים בקרנות המסורתיות ; הענף הוסיף 1.5 מיליארד שקל לנכסיו בחודש החולף

ענף קרנות הנאמנות המשיך לצמוח גם בחודש מארס, והוסיף 1.5 מיליארד שקל לנכסיו, המסתכמים ב-108 מיליארד שקל. בדומה למגמה שהתחילה לפני כחודשיים, הקרנות הכספיות המשיכו בפדיונות, ובמארס לבדו קטן האפיק ב-1.9 מיליארד שקל. מנגד, הקרנות המסורתיות, ובעיקר המשקיעות באג"ח מדינה, צמחו ב-3.5 מיליארד שקל. כ-2.5 מיליארד שקל מסך הצמיחה הם גיוסים נטו, והשאר השפעה חיובית של השוק.

מנתונים ראשוניים שהגיעו ל"גלובס", עולה כי מתחילת מארס רשמו מנהלי הקרנות הגדולים גיוסים של כ-700 מיליון שקל. כך, שניתן להסיק כי הענף כולו גייס קרוב למיליארד שקל.

כאמור, רוב הגידול בנכסי הענף נרשם באפיק הקרנות השקליות וקרנות אג"ח מדינה, שנכסיהם צמחו ב-1.2 מיליארד שקל לסך של 31.2 מיליארד שקל בשקליות, וב-1.3 מיליארד שקל לסך של 18.1 מיליארד שקל באג"ח מדינה. הגידול בנכסים נובע בעיקר מגיוסים לשני אפיקים אלה, שהיקפם מוערך בכ-2 מיליארד שקל.

על פי הנתונים שבידי "גלובס", מבין הגופים הגדולים רק מגדל שוקי הון, הראל פיננסים ו-אי.בי.אי הצליחו לגייס מתחילת החודש גם בקרנות מסורתיות, בעיקר אג"ח מדינה, וגם בקרנות כספיות.

גייסו גם לכספיות

קרנות פסגות, בניהול רועי ורמוס, גייסו מתחילת החודש כחצי מיליארד שקל. פסגות אמנם ספגה פדיונות של 450 מיליון שקל בקרנות הכספיות, אך הצליחה לאזן זאת בעזרת גיוסים מרשימים של 950 מיליון שקל בקרנות המסורתיות.

קרנות מגדל שוקי הון גייסו 420 מיליון שקל, כמחצית מכך בקרנות הכספיות, וקרנות אקסלנס בניהול גלעד שמעוני גייסו 348 מיליון שקל, מתוכם 137 מיליון שקל גויסו לכספיות.

גם הראל פיננסים גייסה מתחילת החודש, 245 מיליון שקל, ובעזרת גיוסים של 455 מיליון שקל לקרנות המסורתיות, הצליחה לאזן את הפדיונות מהכספיות שלה.

קרנות אי.בי.אי בניהול עודד גל גייסו סכום קטן של 10 מיליון שקל בלבד, וקרנות דש, בניהול אסף אלדר, סבלו מפדיונות של 307 מיליון שקל. גם קרנות כלל פיננסים סבלו מפדיונות, של כחצי מיליארד שקל, רובם מהכספיות.

מקרנות פריזמה לא נמסרו נתונים, אך ההערכות בשוק הן כי בדומה לחודשים קודמים - הן המשיכו לסבול מפדיונות. *