התעשייה האווירית חתמה על הסכם עם לקוח זר למכירת מערכות נשק להגנה אווירית בהיקף של כ- 1.4 מיליארד דולר

העסקה נחתמה כבר ב-27 בפברואר והחברה נמנעה מלפרסם את דבר החתימה בשל חשש לקיומה ; עפ"י ההסכם תשולם מקדמה בסכום מהותי כנגד ערבות בנקאית ; החברה העריכה כי הסיכון למניעת העסקה אמור היה לפחות באופן ניכר עם קבלת המקדמה

התעשייה האווירית מודיעה הבוקר (ה') כי ב-27 בפברואר חתמה התעשייה האווירית על הסכם עם לקוח זר למכירת מערכות נשק להגנה אווירית בהיקף של כ- 1.4 מיליארד דולר.

עפ"י ההסכם תשולם מקדמה בסכום מהותי כנגד ערבות בנקאית, שתועמד ללקוח ע"י התע"א בגובה סכום המקדמה. סכום הערבות יופחת עם התקדמות ביצוע ההסכם.

הדיווח על חתימת ההסכם עוכב עד כה, לאחר שנמסר לחברה כי פרסום דבר העסקה ברבים עלול לגרום לקשיים מהותיים בביצועה ואף למנעה. החברה העריכה כי הסיכון למניעת העסקה אמור היה לפחות באופן ניכר עם קבלת המקדמה. מאחר וב-25 במארס פורסמו פרטים על דבר העסקה בכלי התקשורת, מדווחת בזאת החברה אודות העסקה בטרם קבלת המקדמה.

חלק מהתמורה ב עסקה ישולם על פני תקופת הפיתוח, והיתרה על פני תקופה של 66 חודשים כנגד אספקות המוצרים ומתן שירותים, אשר בהתאם להסכם, אמורים להתבצע במהלך של 90 חודשים מיום קבלת המקדמה.

במסגרת ההסכם התחייבה התע"א כי במשך תקופת ההסכם, תרכוש מוצרים ושירותים צבאיים או תעופתיים במדינת הלקוח, וכן תשקיע בחברות העוסקות בתחום הצבאי, במדינת הלקוח, הכל בסכום מצטבר של עד 30% מסכום התמורה.