הראל פיננסים: לראשונה מזה שנים צפויה כי"ל להציג ירידה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד

האחזקה בכי"ל מצריכה הסתכלות מעבר לשנת 2009 ; חשיבות הדו"חות הנה בחיזוק היכולת להעריך את מידת הפגיעה ברבעון הראשון הצפוי להיות חלש אף יותר ; מלאי הסגירה של האשלג צפוי לבצע קפיצת מדרגה משמעותית

מנהל מחלקת המחקר בהראל פיננסים, אמיר אדר מפרסם היום את סקירתו על חברת כי"ל לקראת פרסום דו"חותיה ביום ב' הבא, ה-30 במארס, ואומר כי התוצאות צפויות לבטא את החולשה ברבעון האחרון לשנת 2008 , ולהערכתו לראשונה מזה שנים יראו ירידה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

חשיבות הדוחות הנה בחיזוק היכולת להעריך את מידת הפגיעה ברבעון הראשון הצפוי להיות חלש אף יותר. בשוק עדיין ממתינים לחוזה עם הסינים וכן לחוזה השנתי עם הודו אשר עיכוב בחתימתם ישליך גם על הרבעון השני.

בהתייחסו לתחום האשלג מצפים בהראל להכנסות של כ-390 מיליון דולר, ירידה של כ- 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, זאת כתוצאה מירידה חדה בכמות הנמכרת לרמה של כ- 540 אלף טון. שיעור הרווח התפעולי צפוי להמשיך לשהות ברמות גבוהות ואדר מעריך כי הרווח התפעולי יסתכם בכ- 227 מיליון דולר. בהראל ממליצים להביט לעבר נתוני ייצור האשלג ברבעון וכמובן מלאי הסגירה של הדשן הצפוי לבצע קפיצת מדרגה משמעותית.

בהתייחסו לתחום הפוספט צופים בהראל לירידה של כ-27% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד לרמה של כ-163 מיליון דולר. המרווח התפעולי צפוי אף הוא לרשום ירידה לרמה של כ-20% כך שהרווח התפעולי יסתכם בכ- 35 מיליון דולר.

תחום המוצרים התעשייתיים תוצאות החברות כמטורה ואלבמרל אינן מותירת מקום לאופטימיות ובהראל צופים להכנסות של כ-201 מיליון דולר, שחיקה של כ-30% לעומת אשתקד. הרווח התפעולי צפוי לעמוד על כ-10 מיליון דולר, המשקף מרווח של כ-5%

בהתייחסו לתכלית - רואה אדר פגיעה בביקושים, התחזקות הדולר ותנודת מחירי הפוספט ישפיעו על מגזר זה, הצפוי להערכתו לרשום הכנסות של כ-178 מיליון דולר ורווח תפעולי של כ-27 מיליון דולר.

בהראל ממשיכים לסבור כי האחזקה בחברה מצריכה הסתכלות מעבר לשנת 2009 . עד כה התמקדות יצרניות האשלג בשנת שפל זו הנה במחיר הדשן תוך התאמת ההיצע לביקוש. מדיניות זו תביא אומנם לירידה חדה במכירות השנה וכן לא תוכל לעצור ירידה מסוימת במחיר האשלג, אך עדיין בכוחה להחזיק את מחירו ברמות הגבוהות מאלו שהיו טרום שנת 2008 . להערכתו יכולת זו לצד הירידה החדה בעלויות השונות, כדוגמת הובלה ואנרגיה, הנן המפתח להתאוששות מהירה, עת יתנקו צינורות ההפצה וישובו הביקושים הסדירים לרמתם טרום המשבר. האנליסט מותיר את המלצתו "משקל יתר" ובכוונתו לעדכן את מחיר היעד לאחר הדו"חות.