עשה קופה והלך

שימו לב לתזמון: ויגודמן פורש משטראוס יום לאחר עלייתו לראש טבלת שיאני השכר

קרוב ל-12 שנים הלך ארז ויגודמן יד ביד עם משפחת שטראוס. ב-1997 הגיע ויגודמן לעלית ממשרד רו"ח סומך-חייקין, רגע לפני העברת הבעלות בחברה לקבוצת שטראוס. ויגודמן, שכיהן כמשנה למנכ"ל בעלית, קודם ב-1998 עם עזיבתו של עמיקם כהן לפרטנר, לתפקיד המנכ"ל הנחשק, בהיותו בן 39 בלבד.

עם התקדמות המיזוג בין שטראוס לעלית, הוא עלה שלב נוסף בסולם הדרגות ומאז הוא מנווט את הקבוצה מכסא הקברניט, תפקיד במסגרתו הוביל כמה מהמהלכים המרכזיים שעיצבו את החברה כפי שהיא מוכרת לנו כיום - מיזוג שטראוס ועלית, מיתוג מחדש והרחבת הפעילות הגלובלית של הקבוצה.

על רקע שלל פעילויות אלו, זכה ויגודמן אתמול, עם פרסום הדוחות הכספיים של החברה, לטפס למקום הראשון בטבלת שיאני השכר בחברות הציבוריות (לפחות באופן זמני) עם חבילת שכר בסך 18.27 מיליון שקל, מתוכם 15.67 מיליון שקל באופציות למניות החברה, שעדיין נמצאות "מחוץ לכסף".

יום אחרי עלייתו לראש טבלת שיאני השכר, ויגודמן הודיע על פרישה מרצון מהחברה בהמשך השנה, מתוך שאיפה לצאת לדרך חדשה. ויגודמן עוזב את קבוצת שטראוס עם חזות, תרבות ארגונית וניהולית אחרות לחלוטין מאלו שאפיינו את החברה לפני 12 שנים. מותג חדש, שמאגד תחתיו את כלל פעילויות החברה, פעילות מרשימה בשוק הבינלאומי עבור חברה ישראלית וצמיחה מרשימה (גם בנתוני הרבעון האחרון, על רקע המשבר הגלובלי) לאורך זמן - כל אלו ייזקפו לזכותו, בשמונה השנים בהן הנהיג את החברה. הנעליים שהוא משאיר ליורשו, נראות היום גדולות במיוחד.