גרטנר: "העיתונים אינם מנצלים את הכוח החברתי של הקוראים"

בחברת המחקר טוענים עוד כי "חייבים לתת קדימות לאינטגרציה של מדיה חברתית בתוך מערכת ניהול התכנים"

"העיתונים אינם עושים די כדי לנצל את הכוח החברתי של קהל הקוראים. חייבים לתת קדימות לאינטגרציה של מדיה חברתית בתוך מערכת ניהול התכנים", כך טוענים בגרטנר, חברת ייעוץ ומחקר בינלאומית לטכנולוגיות ומידע תקשורת.

"לנוכח האתגרים הכלכליים שעמם מתמודד ענף העיתונות באמריקה, המוציאים לאור שוכחים להתמקד בדרכים שבהן הם יכולים להפיק תועלת מאותם צרכנים שעדיין שומרים להם נאמנות, הלוא הם קוראי העיתונים המודפסים והמקוונים", אומר אלן ויינר, אנליסט בכיר בגרטנר. "צרכני חדשות הנאמנים לעיתון שלהם יכולים להפוך ל'נושאי הבשורה', למקדמי המותג".

מסקר של גרטנר עולה כי "כ-49% מהמשיבים משתמשים במנועי חיפוש כלליים אחת לשבוע או יותר כדי למצוא תכנים, ורק 20% משתמשים בכלי חיפוש המובנים של העיתון, ורק 24% מהמשיבים משתפים חברים או אנשים אחרים בתכנים טובים ומעניינים שהם מצאו באמצעות תקשורת אישית כדוגמת דואר אלקטרוני או תוכנת מסרים מיידיים".