לא מצחיק: פארק השעשועים שבנתה פולאר ב-370 מיליון ד' נמכר ב-25 מ' ד'

בניית הפארק הושלמה באפריל 2008 בהשקעה של 370 מיליון דולר והוא נפתח לקהל הרחב בתחילת מאי ; החברה סיימה את 2008 עם הפסד של כ-20 מיליון שקל לעומת רווח של כ-33 מיליון שקל בשנה הקודמת

שלוש שנים חלפו מאז הודיעו פולאר נדל"ן ואפריקה ישראל כי יקימו פארק שעשועים מוסיקלי באתר התיירות הפופולרי מירטל ביץ', שבדרום קרוליינה, בחוף המזרחי של ארה"ב. מה עלה בגורלו של הפרק? דו"חות פולאר נדל"ן לשנת 2008 חושפים את סופו העגום של הסיפור. הפארק, שנוסד תחת המותג "הארד רוק", אמור היה לכלול למעלה מ-40 אטרקציות שונות, אמפי תיאטרון להופעות ו-6 מתחמים שונים שיוקדשו לתרבות הרוקנ'רול. על פי התכנון הוא גם אמור היה להכיל עד 25,000 מבקרים בו זמנית.

פולאר נדל"ן הקצתה לפרויקט 5 מיליון דולר כהלוואת בעלים, ומשקיעים נוספים בו הם אפריקה ובעל השליטה בפולאר, זיל פלדמן, שעמד בראש קבוצת משקיעים מקומיים.

בניית הפארק הושלמה באפריל 2008 בהשקעה של 370 מיליון דולר, והוא נפתח לקהל הרחב בתחילת מאי. אלא שמספר המבקרים בו היה נמוך מהתחזיות, והדבר ניכר בעיקר בחודשים יולי-אוגוסט 2008, המהווים את חודשי השיא בעונת התיירות המקומית. פולאר נדל"ן מציינת כי מספר המבקרים הנמוך נבע, בין היתר, בשל המצב הכלכלי בארה"ב ומחירי הדלק שהשפיעו באופן ישיר על תרבות הצריכה והבילוי של התייר האמריקאי.

במהלך ספטמבר הופסקה פעילות הפארק והוגשה על ידו בקשה לביהמ"ש בארה"ב לפשיטת רגל והגנה מפני נושים (צ'פטר 11). בדצמבר 2008, לאחר שלא הוגשה הצעה מתאימה במסגרת מכרז למכירת נכסי הפארק, ולא נמצא מימון מתאים לתוכנית ההבראה שלו, החליט ביהמ"ש בארה"ב להסב את ההליך המשפטי מצ'פטר 11 לצ'פטר 7, ובעקבות כך מונה לפארק נאמן להליך של כינוס נכסים.

בפברואר השנה אישר ביהמ"ש את מכירת הפארק על ידי הנאמן בתמורה לסך של 25 מיליון דולר, 7% בלבד מעלות ההקמה, וכל השקעתה של פולאר נדל"ן בסך של 16.8 מיליון שקל ירדה לטמיון (החברה ביצעה את ההפרשה בדו"חות לרבעון השני).

החברה סיימה את 2008 עם הפסד של כ-20 מיליון שקל (חלקם של בעלי המניות), לעומת רווח של כ-33 מיליון שקל בשנה הקודמת. במהלך השנה היא ביצעה הפרשה לירידת ערך והפחתת השקעות של כ-20 מיליון שקל, עיקרן בגין פארק השעשועים והיתרה בגין קרקעות שנרכשו בהונגריה ובקרואטיה.