מסתמן: אובמה ייפגש עם נשיא סוריה בשאר אסד כדי לקדם את תהליך השלום במזה"ת

הפגישה עשויה להתקיים במסגרת התכנסות המדינות המתועשות ביוני, ה-G8 ; אסד בראיון לעיתון איטלקי: "אובמה הוכיח את עצמו כ"איש העולם הגדול; רק ארה"ב, תחת ממשלו של 'חוסיין אובמה', יכולה להפעיל את הלחץ המתבקש על ישראל"

סוכנויות הידיעות הזרות מצטטות היום (שבת) דיווחים ממקורות ערביים, בדבר פגישה מסתמנת בין נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לבין נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, במטרה לדון ולקדם את תהליך השלום במזרח-התיכון.

אובמה אמר בתקופה האחרונה מספר פעמים, כי הוא מתכוון לתת את הדעת בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ושהוא שואף לסייע במגעים לפתרונו. ע"פ הדיווחים, הפגישה עשויה להתקיים במסגרת התכנסות המדינות המתועשות, ה-G20 ביוני הקרוב באיטליה.

הפגישה האחרונה בין נשיא ארה"ב לבין נשיא סוריה התקיימה לפני 9 שנים, אז נפגשו חאפז אל-אסד וביל קלינטון.

בשבוע שעבר, אסד אמר כי הוא מקווה להיפגש עם הנשיא האמריקני, ולהגיע יחד איתו להבנות ולדרכים להתמודד עם הסכסוך ולקרבו לידי פתרון. אסד אף הצהיר בראיון לעיתון איטלקי, כי הוא ישמח לסייע במגעים בין המערב לבין איראן, בנושא ההתחמשות הגרעינית.

בראיון לעיתון, אסד אמר כי הוא מוכן לחדש את שיחות השלום עם ישראל, אך הביע דאגה באשר לאקלים הפוליטי הנוכחי בישראל, וחשש כי על רקע זה, לא יתאפשרו המגעים.

"אובמה הוכיח את עצמו כ"איש העולם הגדול", אמר אסד בהתכוונו לשינוי המגמה של אמריקה ביחס לעיראק, ולשאר יוזמות בינלאומיות שנקט הנשיא האמריקני. "אך עדיין מוקדם להעריך ולדבר על שינוי היסטורי' במדיניות החוץ של ארה"ב". הוסיף.

אסד העריך כי פגישה עם אובמה תהווה סימן חיובי למדיניות של ארה"ב, אך "אני לא מחפש הזדמנויות צילום עם הנשיא, אני פשוט רוצה לדבר". אמר נשיא סוריה.

בתקופה האחרונה, אובמה שוקל להעריך מחדש את המדיניות כלפי סוריה, בכלל זה החזרה של שגריר אמריקני למדינה הערבית. בכירים בממשל האמריקני אף השתמשו במונח "מכנה משותף".

"ארה"ב, תחת ממשלו של 'חוסיין אובמה', יכולה לשחק תפקיד חשוב בנושא השלום במזה"ת. רק ארה"ב יכולה להפעיל את הלחץ המתבקש על ישראל". סיכם אסד.