לאחר 10 ימי עיצומים: חברת החשמל חוזרת לשלוח חשבונות ללקוחות; מועד התשלום - יום לפני פסח

בשל העיכובים במשלוח החשבונות, ייתכן כי חלק מהלקוחות יקבלו חשבונות חשמל שהתאריך האחרון לתשלום המודפס בהם כבר עבר - ועבור חשבונות אלה לא תיגבה ריבית פיגורים מהלקוחות

חברת החשמל הודיעה בסוף השבוע האחרון (ו') כי חזרה לשלוח חשבונות חשמל ללקוחות, זאת עקב חזרתם של חלק מעובדי אגף מערכות המידע בחברה לעבודה סדירה, לאחר מספר ימי עיצומים. החשבונות שנשלחו ללקוחות נערכו החל מה-9 במרץ.

יחד עם זאת, בחברת החשמל ציינו כי בשל העיכובים במשלוח החשבונות, ייתכן כי חלק מהלקוחות יקבלו חשבונות חשמל שהתאריך האחרון לתשלום המודפס בהם כבר עבר.

בעקבות העיצומים, האריכה חברת החשמל את מועד את המועד האחרון לתשלום החשבונות עד ל-7 באפריל, שהוא יום אחד לפני ערב חג הפסח. מחברת החשמל נמסר כי "החברה מתנצלת על אי הנוחות שנגרמת ללקוחות בשל העיצומים, ועבור חשבונות אלה לא תיגבה ריבית פיגורים מהלקוחות".

חידוש משלוח החשבונות ללקוחות נעשה שבוע לאחר שהמנכ"ל, עמוס לסקר, הזהיר את העובדים כי החברה עשויה להיקלע לקשיים תזרימיים. לסקר אמר לעובדים כי אם החברה תיקלע לקשיי תזרים הוא ייאלץ לפגוע גם בהפרשות לקרנות של העובדים, כולל ל"חשמל חינם".

בכירים בארגון העובדים אמרו בתגובה לחידוש המשלוח של החשבונות, כי לא חלה כל התקדמות במגעים עם ההנהלה, "מאחר והעיצומים באגף מערכות מידע הופסקו, אין מניעה לחידוש משלוח החשבונות לצרכנים. יחד עם זאת, אם מישהו חושב שהוועד מתכנן להפסיק את העיצומים כנגד תוכנית "מצפן" הוא טועה. העיצומים יימשכו כרגיל בהתאם להחלטת המזכירות הארצית להשבית בכל יום חלק אחר בחברה".