תחזית: נתוני התעסוקה בארה"ב צפויים להצביע על שיעור אבטלה של 8.5% - הרמה הגבוהה ביותר מזה 25 שנה

משרד העבודה של ארה"ב צפוי לפרסם את נתוני התעסוקה הרשמיים לחודש מארס ב-3 לאפריל ; מספר הבלתי מועסקים צפוי לגדול ב-660 אלף, כך שמספר המובטלים בארה"ב מאז תחילת המשבר יגיע ל-5 מיליון

נתוני התעסוקה בארה"ב צפויים להצביע על כך ששיעור האבטלה זינק בחודש מארס לרמה הגבוהה ביותר מאז 1983, והייצור התעשייתי צפוי להמשיך להתכווץ. כך העריכו היום (א') כלכלנים, לקראת פרסומם של נתוני מאקרו חשובים בהמשך השבוע.

שיעור האבטלה בארה"ב עלה ככל הנראה ל-8.5% בחודש מארס מ-8.1% בפברואר. מספר הבלתי מועסקים צפוי לגדול ב-660 אלף, כך שמספר המובטלים בארה"ב, מאז תחילת המשבר, יגיע ל-5 מיליון. משרד העבודה של ארה"ב צפוי לפרסם את נתוני התעסוקה הרשמיים לחודש מארס ב-3 לאפריל.

"מדובר במשבר הרחב והעמוק ביותר מאז סוף מלחמת העולם השנייה", אמר מארק וויטנר, כלכלן בכיר בוואכוביה. "אחד הדברים העיקריים שמאפיינים מיתון הוא פגיעה משמעותית בתפוקה התעשייתית".

מפעלים צפויים להמשיך ולפטר עובדים ולצמצם את המלאים שהצטברו כתוצאה מירידה בהיקף המכירות בעולם בכלל ובארה"ב בפרט.

על פי תחזיות האנליסטים, מדד מנהלי הרכש עלה מעט ל-36 נקודות במארס לעומת 35.8 נקודות בפברואר, כשכל תוצאה נמוכה מ-50 מעידה על נסיגה כלכלית. מדד מנהלי הרכש צפוי להתפרסם ב-1 לאפריל.

אם התפוקה התעשייתית תמשיך להתכווץ גם באפריל, המיתון בן 16 החודשים יהיה שווה באורכו למשברים של שנות ה-70' וה-80' - הארוכים ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30'.