איש העסקים בוריס בנאי: "אין לי שום עסקים עם אלי רייפמן ואני לא יודע מאיפה הסיפורים האלה"

בנאי מגיב על הצהרתו רייפמן, מייסד אמבלייז, בביהמ"ש ביום חמישי, לפיה יש לו אחזקות במפעל פלדה בפולין ובמכרות בנמיביה ובדרום אפריקה ; רייפמן: "אני עוד אשב עם ורדה אלשיך לקפה באחד מבתי-הקפה בדיזנגוף"

"אין לי שום עסקים עם אלי רייפמן, אני לא יודע מאיפה הסיפורים האלה" - כך טוען איש העסקים, בוריס בנאי, על הצהרתו של אלי רייפמן, מייסד אמבלייז , בבית המשפט ביום חמישי האחרון, לפיה יש לו אחזקות במפעל פלדה בפולין ובמכרות בנמיביה ובדרום אפריקה. רייפמן טען בבית המשפט שיש בידיו נכסים בהיקף כולל של כ-190 מיליון דולר בנסיון לבטל את החלטתה של השופטת ורדה אלשיך למנות לו כונס נכסים. אלא שאלשיך, שכבר נתקלה בקריירה המקצועית שלה במספר פושטי רגל, זרקה את רייפמן ממדרגות בית המשפט.

כעת מסתבר שהאינטואיציה של אלשיך היתה נכונה וכנראה שלכונס הנכסים הרשמי, עו"ד שלמה שחר, לא תהיה הרבה עבודה מהסיבה הפשוטה שלרייפמן אין שום נכס משמעותי, מלבד מניותיו בחברת אמבלייז. בשיחה עם "גלובס" הכחיש בנאי כל קשר עסקי נוכחי עם רייפמן. "אני לא יכול לשלוט על הלשון של אחרים. גם אני יכול להגיד שיש לי את מגדל אייפל, אז מה"?

למרות ההכחשות, בעבר כן היה קשר בין רייפמן לבנאי. רייפמן הכיר את בנאי, אזרח ישראלי שפועל היום בעיקר בחו"ל, כשהאחרון היה במצב די דומה לזה של רייפמן היום - חובות לגורמים רבים, כולל לשוק האפור ולשלי נרקיס. במקביל לעסקיו בישראל הוא איבד נכסים ברוסיה לגורמים שונים.

בנאי לא הצליח להשלים בניית וילה בסביון ורייפמן קנה אותה ממנו (1,600 מ"ר שלד) תמורת כ-4 מיליון דולר והשלים את הבנייה בעצמו. בנאי נחלץ, ככל הנראה, מהמצב וכיום יש לו עסקים חובקי עולם, כולל מפעל פלדה בפולין ומספר מכרות באפריקה. הווילה משועבדת לשלי נרקיס וכבר לא שייכת למעשה לרייפמן.

עסקת הנדל"ן בסביון הפכה לשותפות בין השניים ורייפמן שילם לבנאי 12 מיליון דולר תמורת שותפות בעסקיו. רייפמן אפילו היה הנואם הראשי בטקס של חניכת מפעל פלדה בצפון קרוליינה בארה"ב לפני כארבע שנים, מפעל שבהמשך פשט את הרגל.

הפעילות העסקית הענפה של בנאי דרשה השקעות רבות נוספות ורייפמן, שהיה עסוק בהחזרת השליטה בחברת אמבלייז, לא יכול היה להזרים הון. בתחילה תכננו השניים לגייס הון ביחד ואשתו לשעבר של רייפמן אפילו עבדה במשרדי החברה שהיו במגדל העל בדיזנגוף סנטר.

ככל הנראה, רייפמן נאלץ לפני כחודש וחצי לחתום על מסמך רשמי לפיו הוא כבר אינו קשור לעסקים של בנאי אבל קרש ההצלה שסיפר לעבריינים, שפנו אליו לפני מספר חודשים כשהבינו שלא יוכלו לשים את ידיהם על מניות אמבלייז - אינו קיים.

יש לציין כי רייפמן לא קשור רק לבנאי ולשלי נרקיס. חובותיו השונים, בין היתר, לאחים אמנון ואסף ברזילי (לשעבר ברזני), שהלוו לו 6.5 מיליון אירו, הביאו למצב שרייפמן אף סבל מאיומים פיזיים על חייו ויותר מכך.