פרופיל מלוטש היטב

מי שנחשף לפרופיל שלכם ברשתות החברתיות הם לא רק החברים אלא גם הבוסים

זה היה רק עניין של זמן עד שהתמזגו פרופילי הפייסבוק והטוויטר שלכם בין החיים האישיים והמקצועיים. הלכתם לים, צילמתם תמונות, כתבתם תגובה, הצטרפתם לקבוצה להצלת הלווייתנים ביפן, כל זה נכנס ונרשם. ואז שלחתם קורות חיים, ומה עושה סמנכ"ל משאבי האנוש? מחפש אתכם בדיוק שם, איפה שחשבתם שאתם מוגנים בפרטיות.

אחד מגולשי טוויטר מעבר לים למד לאחרונה, בצורה מכאיבה, איך כתיבה של מספר שורות ברשת חברתית יכולה להשפיע על החיים המקצועיים שלו. אותו גולש עדכן את החברים שלו המנויים לטוויטר, שקיבל הצעת עבודה מחברת היי-טק, אולם למרות שהיא כוללת משכורת שמנה, הוא לא יאהב את התפקיד החדש. הפוסט אותו פרסם הגולש, הגיע לידיו של אחד מאנשי החברה, שענה לו שהוא בטוח שמי שהציע לו את התפקיד, ישמח לדעת את זה. המסקנה מהמקרה ברורה. החיים הפרטיים שלנו כבר ממש לא פרטיים. במיוחד בעולם הרשתות החברתיות.

"מומלץ להימנע מלחשוף ברשתות החברתיות פרטים שישפיעו על מקום העבודה", אומר רז מצנע, סמנכ"ל השיווק ב-AllJobs, "בדיוק כמו שמחפש עבודה מנסה להשיג מידע על החברה עוד לפני שהוא מגיע לראיון - אנחנו משתמשים בכל הכלים כדי ללמוד יותר על המועמדים. תהליך זה כולל חיפוש ברשת".

גם אם אתם כבר נמצאים במקום עבודה, הרשתות החברתיות יכולות לגרום לכם להרבה דילמות. למשל, מה קורה כשהבוס מציע לכם הצעת חברות בפייסבוק? האם אתם חייבים לענות לה בחיוב? "אם כבר פנה אליכם המעסיק עם הצעה לחברות זה יהיה מוזר אם תסרבו - בסופו של דבר מדובר בדרך טובה לשווק את עצמכם אצל המעסיק", אומר מצנע.

אז איך בכל זאת פועלים בעולם הרשתות החברתיות? המהלך דורש ניהול עדכונים, רשימות חברים וקישורים בצורה יותר חכמה. זה לא יהיה מבריק לכתוב "מחפש עבודה" אם הבוס מחובר איתכם ברשת החברתית. היתרון שמתלווה למהלך הוא שאם אתם מחוברים למובילי תעשייה, המעסיקים שלכם יראו גם את זה. אם אתם שנונים, שותפים בקבוצות "נכונות" ומאפשרים הצצה לאישיות עשירה, צירוף הממונים עליכם ושותפים לעבודה יכול להוות יתרון משמעותי.

לדברי דבורה צוק, שותפה ב-Head-Hunting ייעוץ והשמה עסקית, "עובד שפותח עמוד אישי ברשתות חברתיות צריך להימנע מחשיפה גדולה מדי, כמובן שהשמצות ומידע עסקי פנימי הם מחוץ לתחום. על החשיפה להיעשות תוך מחשבה על הסיכונים האישיים שהעובד לוקח ומאידך על הדרך בה יהפוך עצמו לאטרקטיבי עבור מעסיקים פוטנציאליים". רוצים לדעת מה יראו עליכם המגייסים? תריצו חיפוש על עצמכם בגוגל ונתחו את התוצאה. האם זה משקף אתכם? לסיכום, חישבו מי נחשף לפרופיל שלכם וזכרו שזה לא תמיד החברים לכיתה מהיסודי. הפרופיל שלכם הוא אמצעי מכירה והצגה עצמית שיכול לסייע מאוד לקריירה שלכם.