בנק הפועלים: הדירקטוריון ידון מחר בהודעת המפקח על הבנקים שלא לקדם את מינוי קינן למנכ"ל

יובל בן זאב מגיב לשינויים בהנהלה: "אנחנו מוטרדים. מאוד. המצב מורכב הרבה יותר ומדאיג הרבה יותר - המצב דמוי למלחמה בה בטרם שוך הקרבות פורשים מפקד האוגדה, מפקד הפיקוד והרמטכ"ל"

בנק הפועלים ציין בהודעתה מטעמו לבורסה כי הדירקטוריון ידון מחר בהודעת המפקח על הבנקים בבנק ישראל שלא לקדם את מינוי קינן למנכ"ל. מהודעת הבנק עולה, כי הוא התבקש על-ידי המפקח על הבנקים להביא את תוכן המכתב שלו לידיעת חברי מועצת המנהלים של הבנק. "הבנק מקיים וימשיך לקיים הידברות עם המפקח על הבנקים", לשון תגובת הבנק.

אתמול (א'), נזכיר, הודיע רוני חזקיהו כי הוא מבקש ש"לא לקדם את ההחלטה" למנות את ציון קינון למחליפו של המנכ"ל המתפטר, צביו זיו. זאת, תוך כוונה לבחון את ההשלכה והשלכותיה - וכן את אופן קבלת ההחלטה.

יובל בן זאב, מנהלת מחלקת המחקר בחטיבת הברוקראז' של בית ההשקעות כלל פיננסים הגיב לחדשות האחרונות מכיוון ההנהלה של בנק הפועלים. "אנחנו מוטרדים. מאוד", אמר. "המצב מורכב הרבה יותר ומדאיג הרבה יותר - המצב דמוי למלחמה בה בטרם שוך הקרבות פורשים מפקד האוגדה, מפקד הפיקוד והרמטכ"ל".

"לכאורה", מציין האנליסט, "אפשר היה לומר שמדובר בסערה בכוס מים", הוא כותב, בהתייחסו להנחה הרווחת - כי מדובר בהליך פרוצדוראלי ותו לו. זוהי ההצטברות של מספר סיבות יחדיו שמטרידה את בן זאב.

מהן אותן סיבות אליבא דבן זאב? התערבותו בקבלת ההחלטות בבנק הפועלים (העלאת דרישות הקצאות ההון נגד תיק ניירות-הערך מגובי המשכנתאות, שבן זאב מקביל אותה להוראה למכירת התיק, כמו גם האיסור לרכישת הבנקים ברוסיה) היא אחת מהן. הביקורת על תהליכי קבלת ההחלטות בבנק ועל פעולת הדירקטרויון ("הייתכן שבצעד זה הוא מביע ביקורת גם כלפי קינן?", הוא תוהה).

זאת ועוד. מנהל מחלקת המחקר מציין כי בניגוד למצד של הבנק, התפטרותו של המנכ"ל זיו אינה נעשית "לאחר שצלחנו את המשבר", אלא "בעיצומו של משבר הדורש הנהלה חזקה ומלוכדת", הוא כותב. התפטרותו היא החוליה האחרונה בשרשרת עזיבות בשנתיים האחרונות. "השאלה העומדת על הפרק היא דווקא הניהול ברמות הגבוהות", הוא מסכם, בעודו ממתין להבהרות מצידם של בנק הפועלים והפיקוח על הבנקים כאחד.

פועליםפועלים